МИСИОНАРСКА ПИСМА

МИСИОНАРСКА ПИСМА

269. Писмо
Једном пензионеру у Нишу: О многим храмовима

Као хришћанина Вас боли што сви хришћани не иду уредно у храм на молитву. Кога то од нас не боли? Но то највише боли самога Господа, који се дао распети за људе, гледајући сада како се многи немарно односе према ранама Његовим и крви Његовој. Али Ваш предлог, како да се овом немару доскочи сасвим је неусвојив. Ви предлажете да се вратимо оном стању за време Јевреја, те да буде само један велики храм у престоници, као храм Соломонов у Јерусалиму, где би се народ скупљао на милионе из целе државе! То се савршено противи Божијој вољи и Божијем плану људског спасења. Оно стање одиграло је своју улогу и више се никад неће повратити. Храм Соломонов је разорен и жртве јудејске потпуно укинуте. Јер Спаситељ света није дошао само Јеврејима но целоме свету, не једноме народу но свима народима. Нијесте ми мили, говорио је Господ Јеврејима кроз пророка, и нећу примати дара (жртве) из ваше руке. Јер од истока сунчанога до запада велико ће бити име моје међу народима, и на сваком ће се мјесту Приносити кaд имену мојему и чисти дар, јер ће име моје бити велико међу народима, вели Господ над војскама (Малах. 1,10-11). Све се ово буквално остварило. Храм јеврејски лежи у прашини, нити Јевреји више приносе жртву Богу на олтару. А незнабожни народи прихватили су Христа, и олтари Христови украшавају све земље по васцелом свету. На свакоме месту приноси се кад имену јединога живога Бога и чист дар, то јест, не крв животињска као негда у храму Соломоновом, него пречиста крв Христова у хиљадама и хиљадама храмова Христових. Све се збило по пророчанству; све се испунило по вољи Божијој и по плану промисла Божијег. И ваистину, ваистину, данас се прославља Бог Саваот од истока сунчанога до запада. Њему слава и хвала, част и власт, поклоњење и приношење ва век века, а Вама здравље и спасење. Амин.

3 Comments

  1. Нисам разумео зашто Свети владика каже ,,три лица, једна личност“. Мислим да сам наилазио да се каже да су Три Личности тј. да су каже и Лица и Личности или Три Божанске Ипостаси тј. да је један Бог у Три Ипостаси. Не знам да ли се варам да би лице било превод грчке речи просопон, а да се реч ипостас често преводи као личност иако то можда није изворно значење речи, али мислим да је дато то значење тој речи и да се тако користи. Можете објаснити да ли неко прави грешку и какву иако не у чему је разлика?

    Лош студент богословља

  2. Gospode oprosti grijehe nasih predaka , mase grijehe i smiluj se svima nama.Amin

  3. Predivno i mudro