МИСИОНАРСКА ПИСМА

МИСИОНАРСКА ПИСМА

223. Писмо
Вођи једне групе: О молитви за гонитеље

Питате: „Зашто Црква мрзи комунисте?“ Ко вам је то казао? Цркву могу да мрзе, а Црква не сме да мрзи своје непријатеље. Црква осуђује недела комуниста, а никако комунисте као људе. Црква осуђује насиља комуниста, убиство цара и деце његове, убиство многих архијереја и свештеника, хапшења и гоњења хришћана, исмевање вере, пљување светиње, продавање икона, прекопавање гробова светитељских, ругање моштима светитељским, претварање храмова у позоришта, ригање хула против Бога и Христа Његова, забрану молитвених скупова, величање Јуде и Сатане, безумно унижење човечије личности до мајмуна, низвођење вредности човека до вредности једног клинца у машини, материјалистичку заслепљеност, која не види ни Бога, ни душу, нити икакву духовну стварност. То је Црква одувек осуђивала, осуђује и осуђиваће. Све то не воли Бог, па не воли ни Црква Божија. Али није истина да Црква мрзи људе, ма то били и гонитељи њени. Није истина да Црква мрзи руске комунисте као људе. Не само да их Црква не мрзи, него се моли Богу за њих. Хоћете ли веровати кад Вам кажем да се Црква моли Богу за руске комунисте? Црква није заборавила заповест свога Учитеља: молите се Богу за оне који вас гоне. Испуњена неизмерном тугом због недела својих гонитеља, Црква се моли Богу за њих. Испуњена неизмерном тугом због њих самих као људи, и то још крштених људи, Црква се с неисказаним уздисањем моли Христу за њих. Како се Црква моли за њих? Онако као и Христос: Опрости им, Оче, јер не знају шта раде! Отвори им, Оче, вид духа, да прогледају и виде Тебе, Створитеља свога. Уразуми их, Христе, да познаду, да без Тебе не могу ништа учинити. Отрезни их, Господе, од мржње према Теби и према људима Твојим.
Тако се Црква моли, са вером, да ће бити услишена од Бога, како ради добра гонитеља њених, тако и ради добра општег човечанског.

Кључне речи:

3 коментар(а)

  1. Нисам разумео зашто Свети владика каже ,,три лица, једна личност“. Мислим да сам наилазио да се каже да су Три Личности тј. да су каже и Лица и Личности или Три Божанске Ипостаси тј. да је један Бог у Три Ипостаси. Не знам да ли се варам да би лице било превод грчке речи просопон, а да се реч ипостас често преводи као личност иако то можда није изворно значење речи, али мислим да је дато то значење тој речи и да се тако користи. Можете објаснити да ли неко прави грешку и какву иако не у чему је разлика?

    Лош студент богословља

  2. Gospode oprosti grijehe nasih predaka , mase grijehe i smiluj se svima nama.Amin

  3. Predivno i mudro