МИСИОНАРСКА ПИСМА
195. Писмо
Безименом дописнику: О Пресветој Деви
Мучи Вас питање, како је пресвета Дева Марија могла родити Сина без оца? То није ни било по њеној моћи него по моћи Свемогућега. Остаје Вам, дакле, да се питате: како је Бог свемогући могао извести оно чудесно рођење? Но и то питање – противуречно у себи – одговорено је само собом чим изустите реч – Бог свемогући. Таква се питања уопште не појављују у души онога ко иоле може да представи страховито величанство моћи Божије. Онај који је свемоћном Речју створио свет, овај чудесни свет са звездама и безднама, без ичијег садејства, могао је ваистину учинити, да се зачне чедо у пресветој Деви, без ичијега садејства. Зар се не рађају по Божијој мисли и вољи и она деца, која се природно рађају? У сваком рођењу има нечег надприродног. Кад је старој Сари јављено, да ће зачети, она се с неверицом насмејала, јер у Саре бјеше престало што бива у жена. И света Дева и Крститељ рођени су од родитеља бездетних и престарелих. Има ли што тешко Господу? Библија јасно учи, да и роткиње и нероткиње не зависе толико од воље мужевљеве колико од воље Божије. Чак и стока се множи или не множи сходно Божијој вољи, као што се види из Библије. Па и боје и шаре оваца и коза зависе од Бога, као што читамо из чудне повести о Јакову и Лавану и њиховом стаду (1 Мојс. 30, 31). У сва дејства природе умешана је тесно и једна духовна надприродна сила и воља. Кад би Бог оставио природу да она производи оно што она хоће и колико хоће, завладао би хаос и неразум. Свако је рођење пуно тајне небеске. А што се Вама чини, да је рођење Христа од Пречисте изузетно велика тајна, то је зато што је и сав Христос по себи изузетно велика тајна. То је осетила и сама Богомајка, због чега је и упитала архангела Гаврила: како ће то бити кад ја не знам за мужа? На то је весник Божији одговорио њој – одговара и Вама – речима: у Бога је све могуће што рече. Мир Вам Божији.
Нисам разумео зашто Свети владика каже ,,три лица, једна личност“. Мислим да сам наилазио да се каже да су Три Личности тј. да су каже и Лица и Личности или Три Божанске Ипостаси тј. да је један Бог у Три Ипостаси. Не знам да ли се варам да би лице било превод грчке речи просопон, а да се реч ипостас често преводи као личност иако то можда није изворно значење речи, али мислим да је дато то значење тој речи и да се тако користи. Можете објаснити да ли неко прави грешку и какву иако не у чему је разлика?
Лош студент богословља
Gospode oprosti grijehe nasih predaka , mase grijehe i smiluj se svima nama.Amin
Predivno i mudro