МИСИОНАРСКА ПИСМА

МИСИОНАРСКА ПИСМА

243. Писмо
Једном из себичних: О срећи опасној

Сматраш себе потпунце срећним, и још увераваш, како си своју срећу сам створио, без Бога и људи. Због тога одбијаш свету науку, коју ти ми предлажемо: да сваки човек дугује Богу молитву и ближњима милост. “Ни Богу молитве ни људима милости!” одговараш сурово. И упркос томе сматраш себе срећним! Мени је заиста немогуће и замислити срећу мимо Бога и људи. Држим, да ти уопште ниси ни окусио срећу, но да бркаш појмове, и ситост називаш срећом: Сабрао си много од свега онога што земља даје, најео си се и напио, па у охолости мислиш да ти нико не треба. Али знај пре свега, да земља не даје никоме ништа без наређења Божијега. И кад је теби дала, значи, дала је по наређењу Божијем. Ништа човек не може силом отети од овога света, а да не одговара Створитељу света. Најдубље схваћена истина, о свету и о човеку, учи нас, да ми уствари немамо никакве трајне својине на овој земљи. Све је летећа позајмица која се брзо као на витлу и прима и враћа. Поново и поново и опет поново врши се нека проба помоћу тих летећих позајмица. Позајмице се састоје у здрављу и снази, или лепоти, или имовини, или части и власти, или великом знању и умењу, или ма ком другом дару и обдарености. А проба, којом Судботворац проба људе, испитује људе, односи се на веру и милост и поштење и на сваку добру карактерност. Проба се састоји у томе, да се покаже двоје: прво, да ли човек зна од кога му је дошао дар, и друго да ли одаје славу и хвалу Дародавцу своме. Чуј о том страшну опомену великога пророка Јеремије који виче: Дајте славу Господу Богу својему док није спустио мрак (Јер. 13,16). Почни и ти брзо Бога славити и Богу благодарити, док није спустио мрак на твој живот. Јер кад Он спусти мрак, муке и беде и болести, или пропаст, или лудило – како ћеш онда? Коме ћеш се Богу онда молити? и ко ће од људи учинити милост теби безмилосном?
Да се не би на твој живот спустио страшни и тешки мрак, слушај и упамти ове свете речи библијске:
Господ размеће имање безбожничко (Приче 10, 3).
Податна рука бива богатија (Приче 11, 25).

3 Comments

  1. Нисам разумео зашто Свети владика каже ,,три лица, једна личност“. Мислим да сам наилазио да се каже да су Три Личности тј. да су каже и Лица и Личности или Три Божанске Ипостаси тј. да је један Бог у Три Ипостаси. Не знам да ли се варам да би лице било превод грчке речи просопон, а да се реч ипостас често преводи као личност иако то можда није изворно значење речи, али мислим да је дато то значење тој речи и да се тако користи. Можете објаснити да ли неко прави грешку и какву иако не у чему је разлика?

    Лош студент богословља

  2. Gospode oprosti grijehe nasih predaka , mase grijehe i smiluj se svima nama.Amin

  3. Predivno i mudro