МИСИОНАРСКА ПИСМА
254. Писмо
Писмоноши из Загреба: О тајној молитви
Како да се не молимо Богу, кад се непрестано молимо људима, који нам без Божије помоћи не могу ништа помоћи? Мимо Бога неће нам лекар исцелити рану, ни јунак пружити заштиту, ни учитељ научити знању, ни свештеник објавити истину. Кад се тако усрдно молимо посредницима, како да се не молимо Најнепосреднијем, који чује без слушалице, и види без наочари, и услужује без поштоноше, и дознаје све без сведока?
Да л’ да се молимо само јавно или тајно, питаш? И једно и друго. Само знајмо, да се при јавној молитви треба чувати од лицемерења пред људима а при тајној самооправдања пред Богом. Ево једног примера тајне молитве.
„Господе, не знам шта бих просио од Тебе. Ти једини знаш, шта је мени потребно. Ти мене волиш више него што ја умем себе волети. Оче, дај слуги Твојему оно што ја ни искати не умем. Не усуђујем се просити ни страдање ни уживање, него само стојим пред Тобом, са срцем својим отвореним према Теби. Ти видиш потребе, које ја не знам; погледај и учини по милости Твојој. Удари и исцели, обори ме и подигни ме. Трептим и ћутим пред Твојом светом вољом, и пред Твојим судовима, непостижним за мене. Приносим себе Теби на жртву. Нема у мени жеље осим жеље да испуним вољу Твоју. Научи ме молити се. Сам Ти у мени моли се! Амин.“ (Једна тајна молитва митрополита Московског Филарета, нађена по смрти му у његовим хартијама).
Нисам разумео зашто Свети владика каже ,,три лица, једна личност“. Мислим да сам наилазио да се каже да су Три Личности тј. да су каже и Лица и Личности или Три Божанске Ипостаси тј. да је један Бог у Три Ипостаси. Не знам да ли се варам да би лице било превод грчке речи просопон, а да се реч ипостас често преводи као личност иако то можда није изворно значење речи, али мислим да је дато то значење тој речи и да се тако користи. Можете објаснити да ли неко прави грешку и какву иако не у чему је разлика?
Лош студент богословља
Gospode oprosti grijehe nasih predaka , mase grijehe i smiluj se svima nama.Amin
Predivno i mudro