Догматика Православне Цркве – Том III (први део)

ЕКЛИСИОЛОГИЈА – УЧЕЊЕ О ЦРКВИ
Црква, Светајна Христова – Благовест о Цркви и животу у Њој

Човек – небоземно биће

 

Но и сам живот у Цркви свакога члана њеног јесте „служба тајне“ и „служба благодати“: јер сваки од нас је небоземно биће самим тим што је Црквом и у Цркви „сутелесник“ Христов[1]; и још: благодатно богочовечанско биће, које тиме и постоји што непрестано доживљује себе као богочовечанску јединку, чија је пуноћа бића у пуноћи Богочовечанског тела Христовог, Цркве, и пуноћа живота такође у пуноћи Цркве: јер сваки члан Цркве живи кроз све чланове Цркве, кроз све анђеле и људе, а пре свега: кроз самог Богочовека — Господа Христа, који је у безграничном човекољубљу Свом ради нас постао Црква, и њоме нам дао све, све, све — божанске и богочовечанске дарове и силе. И хришћани, живећи у Цркви и Црквом, живе „као добри пристави (= економи) разноврсне благодати Божје“[2].

 


НАПОМЕНЕ:

[1] Еф. 3, 6.

[2] 1 Петр. 4, 10.

 

2 коментар(а)

  1. Плирома или пуноћа божанског.

  2. Шта је то плирома