Догматика Православне Цркве – Том III (први део)

ЕКЛИСИОЛОГИЈА – УЧЕЊЕ О ЦРКВИ
Црква, Светајна Христова – Благовест о Цркви и животу у Њој

Прослављење тела

 

И „наше понижено тело“ треба да прође пут који је прошло тело Христово: од земље до уврх неба, изнад свих небеса „где Христос седи с десне стране Бога“.[1] Близанац душе, наше тело заједно са душом трчи кроз еванђелске подвиге ка небеској мети, „к награди вишњега звања Божјег у Христу Исусу“.[2] Јер Господ је сишао у наш земаљски свет да спасе и прослави целог човека, не само душу него и тело. Зато је Он и постао „тело“.[3] Победивши свет васкрсењем тела, и узневши тело изнад свих небеса да вечно седи с десне стране Бога, Господ Христос је и тело прославио вечном божанском славом. Са циљем: да тако прослави свако тело људско, које буде хтело веровати у Еванђеље и живети по Еванђељу. И када по други пут буде дошао у наш свет, доћи ће са телом славе Своје, да прослави следбенике Своје. Тада ће у бескрајном човекољубљу свом „преобразити наше понижено тело да буде једнако телу славе његове“.[4] Α наше тело је било понижено грехом и смрћу; и то је највеће понижење које нас је могло снаћи. Али, победивши грех и смрт силом Христовом, оно се удостојава славе тела Христова: вечног и блаженог живота у вечном царству Тросунчаног Божанства. И све то тело наше, тело људско, постиже као сутелесник Богочовечанског тела Христовог — Цркве.

 


НАПОМЕНЕ:

[1] Флб. 3, 21; Кол. 3, 1.

[2] Флб. 3, 14.

[3] Јн. 1, 14.

[4] Флб. 3, 21.

 

2 коментар(а)

  1. Плирома или пуноћа божанског.

  2. Шта је то плирома