Догматика Православне Цркве – Том III (први део)

ЕКЛИСИОЛОГИЈА – УЧЕЊЕ О ЦРКВИ
Црква, Светајна Христова – Благовест о Цркви и животу у Њој

Живот вечни – у Цркви

 

У чаробној личности Богочовека Христа нама је дат живот вечни, и ми Њиме и преко Њега учествујемо, заједничаримо у том вечном животу: а, он је сав у Цркви, телу Његовом, и Он као Глава тога тела води и руководи све свете силе Богочовечанског тела Свог.[1]

За биће људско, за род људски — оваплоћени, очовечени Бог Логос, Богочовек Господ Христос је све и сва у свима световима. Јер је Он Личношћу Својом не само Вечна Истина негo и Живот Вечни: Он — „истинити Бог и живот вечни“.[2] Као истинити Бог Он и има и даје људима Вечни Живот Црквом и у Цркви, која је Богочовечанско тело Његово и Он сав у Њој на сву вечност. Стога Спаситељ и објављује ову благовест: „Ја сам васкрсење и живот; који верује мене има живот вечни, прешао је из смрти у живот“[3]Бог Логос је ради тога и постао Богочовек, и постао Црква: „да свему да живот вечни“.[4]

 


НАПОМЕНЕ:

[1] Ср. 1 Јн. 1, 2—3; 5, 11. 12. 20; 2, 25; 3, 15.

[2] 1 Јн. 5. 20.

[3] Јн. 11, 25; 6, 47; 5, 24.

[4] Јн. 17, 2.

 

2 коментар(а)

  1. Плирома или пуноћа божанског.

  2. Шта је то плирома