НАСЛОВНА » БИБЛИОТЕКА, Основи православља » Догматика Православне Цркве – Том III (први део)
Догматика Православне Цркве – Том III (први део)

Догматика Православне Цркве – Том III (први део)

ЕКЛИСИОЛОГИЈА – УЧЕЊЕ О ЦРКВИ
Црква, Светајна Христова – Благовест о Цркви и животу у Њој

Тајна хришћанског живота

 

Самом природом бића свог човек је позван да истовремено живи у два света: на земљи, јер му је тело од земље, и на небу, јер му је душа с неба. Поготову, то важи за човека откако је Богочовек постао Црква; јер Црква је Богочовечански организам који собом обухвата и земаљски свет, те сваки члан Цркве истовремено живи у обадва света, и на земљи и на небу. Стога богомудри апостол и објављује благовест: „Наше је живљење на небесима, откуда и Спаситеља очекујемо Господа Исуса Христа“.[1] — Ето тајне хришћанског живота: на земљи хришћани живе небом; ходећи по земљи, они проводе небески живот. Како? Јер живе Господом Христом. Α Он Богочовек: сав је с неба, и сав од неба, и сав на небу. Оваплотивши се, Он је људима донео правила и силе небеског живота, и све то уризничио у телу Свом — Цркви. Отуда, иако на земљи, живљење хришћана је живљење на небу, по небеској Истини, по небеској Правди, по небеској Љубави: по Богу и Господу нашем Исусу Христу. Тако хришћани, живећи Црквом и у Цркви, земљу претварају у небо: на земљи небески мисле и небески живе. Они: земаљски анђели и небески људи. Као што се и називају најсавршенији хришћани — Светитељи. По своме позиву, сви хришћани — земаљски анђели и небески људи. Јер је једно Еванђеље, једна Истина, једна Љубав, један Живот, један Бог, једна Црква и за Анђеле на небу и за људе на земљи. Држи ли еванђелске заповести, човек већ живи небеским животом на земљи, већ је унеколико земаљски анђео и небески човек. Α када потпуно узаживи по Христовом Еванђељу, он сав постане земаљски анђео и небески човек. Наш небески живот почиње овде на земљи, да би се без краја и конца продужио на небесима, „откуда и Спаситеља очекујемо Господа Исуса Христа“.[2] И ми знамо где је Он: телом на небу, изнад свих небеса, а Божанством у Цркви. У њој целој, јер је сва Његова, сва Божија, сва света, сва Светога Духа.

 


НАПОМЕНЕ:

[1] Флб. 3, 20.

[2] Флб. 3, 20.

 

2 коментар(а)

  1. Шта је то плирома

  2. Плирома или пуноћа божанског.

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *