НАСЛОВНА » БИБЛИОТЕКА, Свето писмо и тумачења » ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА

ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА

 

ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА
 

 
Псалам 82
(1) Песма псалма. Асафов
 
Садржај
 
Узносећи молитву Богу, моли Га да казни асирски народ због њихове гордости у рату против Јерусалима. На те народе се и мисли у продужетку псалма.
(2) Боже, ко ће се уподобипш Теби? Не прећути, нити укроти, Боже. Нико Ти се, каже, не може уподобити по незлопамћењу и дуготрпљењу у неправдама. Међутим, ја Те молим да не прећутиш у овим неправедним нападима наших непријатеља на нас.
(3) Јер eвo, непријатељи Tвoju повикаше. Свима је позната њихова неправедност према нама.
(9) Бише у заштиту синовима Лотовим. Помагали су и борили се заједно са синовима Лотовим кад су ови ратовали са нама. Лотови синови су Моавци и Амонци. Отуда дознајемо и то да демони позивају један другог ради пропасти душе, да би нас предали свеопштој погибељи и знаменити Израиљ бацили у заборав. Због тога Псалмопојац набраја те суседне народе, на чији су се позив окупљали и други народи.
(10) Учини им као Мадијаму и Сисари. Као што су некад били истребљени Мадијамци, Сисара и Јавин који су устали против Израиља – једни код потока Кисона а други у Аендору, нека слично буду кажњени и они, који нас нападају с Асиријцима. Сисара је био ханаанејски војвода, а Јавин ханаанејски цар. Обојицу је код потока Кисона натерала у бекство рука Варака и Деворе, жене – Израиљке, како је то описано у Књизи о судијама (в. гл. 4).
(11) Пропадоше у Аендору, посташе као ђубре земљи, тј. у неславном месту, пошто Аендор значи „недоличност“.
(12) Стави кнежеве њихове као Opuвa. Учини да Идумејци, Исмамлћани, Моавци, Агарјани и сви горепоменути народи претрпе исто што и Орив и остали који су били с њим. Будући да су били зли, зло су и пострадали.
(14) Боже мој, стави их као коло, тј. да не остану у том положају, него да претрпе оно, што је томе противно. Као трску пред лице вeтра, Нека се поколебају исто онако, као што се колеба стабљика класја. (15) Као огањ спали дубраву. Нека упознају онај огањ који су сами распламсали. Тај огањ ће их прождрети, као што вештаствени огањ прождире дубраву. Ово је слично реченоме: Cвu који ложите огањ и опасујете се пламеном, идите у светлост огња својега и у пламен који распалисте (Иса. 50; 11 према Септуагинти). Овде се сликовито изражава: као што огањ прождире гору на коју падне, тако нека и они буду спаљени казном коју ћеш им Ти ниспослати и коју је Псалмопојац, услед њене тежине и силовитости, упоредио са (16) буром.
(17) Испуни лица њихова срамоте, јер ће они, обманувши се у својим жељама и испунивши се стидом, познати Твоју силу. И потражиће Име Tвoje, Господе. То говори у смислу да ће се казна преобратити у корист. Речено је потражиће уместо „познаће“.

8 коментар(а)

  1. Јагода Милосављевић

    Хвала вам за све ово што сте припремили за оне који верују у Бога нашега Господа Исуса Христа. Ово је једини начин да правилно схватимо и одгонетнемо Псалме, а не да их читамо као обично штиво. Све ово што чините и радите за ваше читаоце доприноси образовању верника Православне вере.

  2. Псалам 72….каква дивна утеха за некога слабог вером (као ја) гледајући свет око мене, где влада „кнез овог света“, где на изглед напредује зло, а Христово стадо постаје све мање и мање.

  3. PSALTIR je pesma duše naše koja hrli GOSPODU. Hvala Bogu što nam je darivao ove divne stihove jer i ne razumevajući sve, naša duša peva u Gospodu. Sa ovim divnim objašnjenjem možemo da shvatimo i širinu i dubinu Božije ljubavi i zaštite koju pruža svima.

  4. Skoro sam poceo citati Psalme. Jako su lijepi. Ova tumacenja su od velijte koristi, kao i savjeti za sta i kada se cita koji Psalm. Ali, moj Psaltir se ne podudara sa ovim (brojevima) tumacenjima kao ni savjetima za sta je koji psalm. Na primer: ovdje psalm 55 kod mene je 56. Moj primjerak je preveo Djura Danicic.

    • Dragoljube,
      Verovatno imate isti Psaltir kao i ja (jednostavno izdanje izdavačke kuće PRAVOSLAVAC koje se uglavnom prodaje u crkvama), u kom su greškom podelili 9. psalam i od njega tako napravili 9. i 10. Pa su brojevi zbog toga dalje pomereni za po jedan sve do 148. Psalma koji se ponovo ispravno numerisan, jer su 146. i 147. Psalam spojeni u jedan, pa je tako početna greška u brojanju „nadoknađena“ i u Psaltiru i dalje ima ukupno 150 Psalama.

  5. професор

    Господ ће сачувати улазак твој и излазак твој, од сада и до века. Да ли се овај стих може тумачити и као улазак у неко друштво, неки круг људи, и када се схвати да човеку ту није место из овог или оног разлога, да се, уз Божју помоћ, и изађе без последица.

  6. Господине професоре, прочитајте Псалам 1 и коментаре Св Атанасија Великог и Св Василија Великог на тај псалам. И то ће вам употпунити ваше наведене мисли. Христос се Роди!

  7. Никола

    Нека нас Господ Исус Христос благослови и подари нам небеска и земаљска блага Његова. Молитвама Његове Пречисте Мајке и Преблагословене Богородице Марије. Амин

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *