НАСЛОВНА » БИБЛИОТЕКА, Свето писмо и тумачења » ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА

ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА

 

ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА
 

 
Псалам 43
(1) За крај, синова Корејевих, за поуку. Псалам
 
Садржај
 
И овај псалам има исти садржај као и два претходна. Појци описују некадашња доброчинства Божија и моле Бога да их помилује, јер Га сматрају својом надом и исповедају Његово Име.
(2) Боже, ушима нашим слушасмо. (10) А сада си нас одбацио и посрамио, и нећеш изаћи, Боже, са војскама нашим. Некада си, каже, у биткама Ти био наш војсковођа а сада не само да не излазиш с нама, него си нас обратио назад (11). Због тога су нас разграбили они што нас мрзе. То говори пророчки збор, који је на себе прихватио народне несреће.
(11) Мрзитељи нас разграбише себи. Ти си нас препустио срамоћењу.
(13) А не беше их мноштво у њиховим клицањима (ратним). Клицање је победничка песма. Смисао ових речи је следећи: Ти си нас, каже, тако обратио назад, да нас је победила неколицина (непријатеља), и малобројни су певали победничку песму над нама.
(14) Поставио си нас за поругу суседима нашим. Узвраћа им се свим оним, што су они чинили Христу. Ругали су се, тако да се и њима ругају. Подсмевали су се, па су и сами исмејани. Показивали су на Њега главама, тако да и други главама показују на њих.
(16) Сав дан срамота моја преда мном је. Наша срамота је, каже постала дуготрајна и, како се чини, непрестана.
(18) Све ово дође на нас, па (ипак) не заборависмо Тебе. Већ смо рекли да пророци изговарају ову прозбу у име народа, прихвативши на себе несреће које су народ сустигле због његових грехова.
(19) Ти си уклонио стазе наше од пута Твога. То каже зато што им је због безбожништва према Христу забрањено да приносе жртве по (Мојсејевом) Закону.
(20) Јер си нас понизио у месту страдања. То каже зато, што више ничим не могу да се похвале. И покри нас сенка смрти. Под тим јасно подразумева таму, каква је обузела срца неверујућих.
(21) Ако ли заборависмо Име Бога нашег. Говори то или као они који после свог коначног пада нису више служили идолима, или пак опет говори у име пророка.
(23) Тебе ради усмрћују нас сав дан, и то је слично оном, што је речено: Камењем побијени, престругани, измучени, од мача помреше (Јевр. 11; 37). Као што прихватају народне грехе, пророци и своје врлине на неки начин приписују народу, јер чине једно тело с њим. Или се може тумачити и овако: будући да нисмо поверовали у Тебе, сустигле су нас такве несреће да смо се уподобили људима осуђеним на смрт или овцама које воде на заклање.
(24) Подигни се, зашто спаваш, Господе! Велико дуготрпљење Божије у погледу њихових грехова пореде са сном. Устани, и не одбаци нас до краја. Васкрсни, каже, али не зато да би се изменио по спољашњем обличју – јер Божанство нема спољашње обличје – него да би Своју силу покренуо нама у помоћ. И не одбаци до краја ни оне који трпе, ни оне који чине зло, да они што трпе не би пали будући потпуно предати искушењима, и да они који га (зло) чине не би, охрабрени Судијиним дуготрпљењем, још више узнапредовали у безакоњима. Моли се да им Христос дође у последња времена, да не би били лишени удела у животу који Христос дарује.
(26) Јер се понизи у прах душа наша. Залепи се за земљу стомак наш. Тако каже јер им више није допуштено да мудрују о Христу, због чега су пали у телесно (плотско) мудровање (грч. εις σαρκικον φρονημα).
(27) Устани (васкрсни), Господе, помози нам. Заштити нас, каже, и онима, што исповедају искрену веру у Тебе, подари време које им је потребно да се преобрате.

8 коментар(а)

  1. Јагода Милосављевић

    Хвала вам за све ово што сте припремили за оне који верују у Бога нашега Господа Исуса Христа. Ово је једини начин да правилно схватимо и одгонетнемо Псалме, а не да их читамо као обично штиво. Све ово што чините и радите за ваше читаоце доприноси образовању верника Православне вере.

  2. Псалам 72….каква дивна утеха за некога слабог вером (као ја) гледајући свет око мене, где влада „кнез овог света“, где на изглед напредује зло, а Христово стадо постаје све мање и мање.

  3. PSALTIR je pesma duše naše koja hrli GOSPODU. Hvala Bogu što nam je darivao ove divne stihove jer i ne razumevajući sve, naša duša peva u Gospodu. Sa ovim divnim objašnjenjem možemo da shvatimo i širinu i dubinu Božije ljubavi i zaštite koju pruža svima.

  4. Skoro sam poceo citati Psalme. Jako su lijepi. Ova tumacenja su od velijte koristi, kao i savjeti za sta i kada se cita koji Psalm. Ali, moj Psaltir se ne podudara sa ovim (brojevima) tumacenjima kao ni savjetima za sta je koji psalm. Na primer: ovdje psalm 55 kod mene je 56. Moj primjerak je preveo Djura Danicic.

    • Dragoljube,
      Verovatno imate isti Psaltir kao i ja (jednostavno izdanje izdavačke kuće PRAVOSLAVAC koje se uglavnom prodaje u crkvama), u kom su greškom podelili 9. psalam i od njega tako napravili 9. i 10. Pa su brojevi zbog toga dalje pomereni za po jedan sve do 148. Psalma koji se ponovo ispravno numerisan, jer su 146. i 147. Psalam spojeni u jedan, pa je tako početna greška u brojanju „nadoknađena“ i u Psaltiru i dalje ima ukupno 150 Psalama.

  5. професор

    Господ ће сачувати улазак твој и излазак твој, од сада и до века. Да ли се овај стих може тумачити и као улазак у неко друштво, неки круг људи, и када се схвати да човеку ту није место из овог или оног разлога, да се, уз Божју помоћ, и изађе без последица.

  6. Господине професоре, прочитајте Псалам 1 и коментаре Св Атанасија Великог и Св Василија Великог на тај псалам. И то ће вам употпунити ваше наведене мисли. Христос се Роди!

  7. Никола

    Нека нас Господ Исус Христос благослови и подари нам небеска и земаљска блага Његова. Молитвама Његове Пречисте Мајке и Преблагословене Богородице Марије. Амин

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *