НАСЛОВНА » БИБЛИОТЕКА, Свето писмо и тумачења » ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА

ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА

 

ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА
 

 
Псалам 16.
Молитва Давидова.
 
Садржај
 
Овај псалам испеван је у име човека, који је савршен по Богу.
(1) Услиши, Господе, правду моју. Ове речи испуњене су великим поверењем. Псалмопојац на овом месту не помиње правду зато, да би се хвалисао нити зато што се приказује као праведник, него као да каже следеће: Будући да праведно молим за Твоју помоћ и желим да се избавим од онога што неправедно трпим од Саула који ме безразложно прогони, услиши и испуни моју молбу. Услиши молитву моју, није са усана лажљивих јер Бог неће услишити молитву лажљивих усана, него (молитву) чистог језика, навикнутог да се поучава речима Божијим.
(2) Од лица Твојега суд ће мој изаћи. Јасно се моли за то, да му Јединородни буде судија. Очи моје нека виде правоту. Преклиње Сина за праведни суд, каквим нам је судио.
(3) Испитао си срце моје, посетио си ме ноћу, окушао си ме у огњу и у мени се не нађе неправде. У Светом Писму, неправдом се обично назива хула на Бога, јер је речено: Неправду у висину говорише (Пс. 72; 8).
(4) Да не говоре уста моја дела људска. Учи нас да се чувамо и од тога да не говоримо ништа смртно и људско. Ради речи уста Твојих ја сачувах путеве жестоке. По заповести Твојој ступио сам на уска и тесна врата.
(5) Утврди стопе моје на стазама Твојим. Ова реч нас поучава да се не уздамо у саме себе него да се утврдимо у Богу. Стазе Господње су очување заповести.
(6) Ја завапих, јер си ме услишио, Боже. Речено је: услишио, уместо: услишићеш. Нисам Ти узалудно завапио, него сам опитно познао Твоје човекољубље, јер си ме често услишио кад сам Ти вапио. Вапај је мисао устремљена ка Богу. Приклони к мени ухо Tвoje. Бог је сав ухо, јер све чује.
(10) Дебело срце cвoje затворише. Речима дебело срце означава велико благостање непријатеља.
(11) Очи cвoje устремише да ме оборе на земљу. Они су, каже, имали само један циљ, а то је да се на сваки начин привежу за земљу и да се приклоне телесном (плотском) мудровању.
(12) Мачем Твојим од непријатеља руке Твоје. Душа праведника, а посебно оног, који грешнике из безбожништва приводи ка побожности, слична је мачу наоштреном против духова злобе. Управо тај мач, који си Ти, Владико, наоштрио на непријатеље Своје, избави од непријатеља руке Твоје. Ко су непријатељи руке Божије, ако не они који се противе вери у Јединородног Божијег, Који је и рука Божија?
(13) Господе, од малобројних на земљи раздели их. Моли се да безбожни буду раздељени и на неки начин одвојени од малобројних. Ко су ти малобројни, ако не они о којима је речено: Много је званих а мало изабраних (Мт. 20; 16)?
И скривених Твојих (претњи) испуни се утроба њихова. Они су се, каже, наслађивали свим што је скупоцено и затим дошли до такве надмености да чине безакоње. Речи: скривених Твојих значе: оним неизрецивим тајнама, које су Теби познате а које ја не познајем, испуни њихову утробу или, тачније говорећи, њих саме. Наситише се синови, и оставише остатке младенцима својим. Испунили су се сваким безакоњем и предали га својој деци, па су га оставили чак и младенцима својих синова, тј. унуцима.
А ја ћу се у правди јавити лицу Твоме. Нећу им се уподобити, нити ћу се насићивати оним, чиме су се они насићивали, него ћу се праведним делима испунити славом Твојом.

10 коментар(а)

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *