НАСЛОВНА » БИБЛИОТЕКА, Свето писмо и тумачења » ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА

ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА

 

ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА
 

 
Псалам 31
Псалам Давидов, поучан
 
Садржај
 
Представљајући своје велико злопаћење, какво је претрпео у време покајања, Давид блаженима назива оне, који су се посредством купељи препорођења удостојили опроштаја грехова. Псалам носи натпис „поучан“, јер је особито потребан људима који су се, због своје силне склоности ка страстима, уподобили коњима и мулама (мазгама).
(1) Блажени којима се отпустише безакоња, и којима се покрише греси. Опраштање безакоња задобија се крштењем, док се греси прикривају горким покајањем.
(2) Блажен је човек којему Господ не урачуна Грех, нити има у устима његовим лукавства. Уистину је блажен онај, који Свим срцем приступа светом крштењу. Онај пак, који неискрено прихвата крштење, не само да не добија опроштај грехова, него he бити и осуђен. Када ућутах, посахнуше кости моје од викања по цео дан. Речцу „када“ требало би присајединити изразу „посахнуше кости моје“, да би реченица добила следећи поредак: Када посахнуше кости моје од викања по цео дан, ућутах, будући да више нисам био у стању да испустим глас. Због чега би он викао, ако не због тога што је тражио опроштај греха?
(4) Јер дању и ноћу отежа на мени рука Твоја. По доброти Твојој, Ти си ме снажно уразумио, и тим уразумљењем обратио си ме ка спасењу. Обратих се у јад, када ме трн убоде. Трном назива грех. Смисао ове реченице је следећи: пошто је грех продро у моју душу, то сам и пострадао.
(5) Грех мој познадох и безакоње моје не сакрих. Показује сам начин исповедања. Рекох: исповедићу против себе безакоње моје Господу. Речено је: Праведник самога себе оптужује на почетку Говора (Приче Сол. 18; 17 – према Септуагинти) и Најпре Говори о својим безакоњима (Иса. 43; 26 – према Септуагинти).
(6) За то ћe се помолити Теби сваки преподобни. За опроштај мога греха моли ти се сваки од преподобних. Тиме преноси или мисао да ће он за сваког човека бити образац покајања, или пак као да пророкује да ће након испуњења времена сви народи у име Давидово принети исповедање за његов грех. Али при потопу вода многих, неће му се оне приближити. Покајника, каже, неће потопити ни мноштво искушења.
(7) Ти си ми прибежиште. Пошто је о греху изрекао гореизложено, моли се да буде ослобођен недаћа које су га сустигле због греха. На то добија одговор, јер му човекољубиви Господ каже:
(8) Уразумићу те, и упутити те на пут овај којим ћеш поћи. Бог одговара ономе, који Га моли да буде ослобођен непријатеља, и обећава му да ће га водити правим путем.
(9) Не будите као коњ и мула, који немају памети. Поучава грешнике да се не препуштају бесловесним страстима. Уздом и жвалама зауздаћеш вилице њихове. Ове речи као да су упућене Господу, а смисао реченога је овакав: оне, који неће да принесу покајање, обрати ка Себи као неком уздом.

9 коментар(а)

  1. Јагода Милосављевић

    Хвала вам за све ово што сте припремили за оне који верују у Бога нашега Господа Исуса Христа. Ово је једини начин да правилно схватимо и одгонетнемо Псалме, а не да их читамо као обично штиво. Све ово што чините и радите за ваше читаоце доприноси образовању верника Православне вере.

  2. Псалам 72….каква дивна утеха за некога слабог вером (као ја) гледајући свет око мене, где влада „кнез овог света“, где на изглед напредује зло, а Христово стадо постаје све мање и мање.

  3. PSALTIR je pesma duše naše koja hrli GOSPODU. Hvala Bogu što nam je darivao ove divne stihove jer i ne razumevajući sve, naša duša peva u Gospodu. Sa ovim divnim objašnjenjem možemo da shvatimo i širinu i dubinu Božije ljubavi i zaštite koju pruža svima.

  4. Skoro sam poceo citati Psalme. Jako su lijepi. Ova tumacenja su od velijte koristi, kao i savjeti za sta i kada se cita koji Psalm. Ali, moj Psaltir se ne podudara sa ovim (brojevima) tumacenjima kao ni savjetima za sta je koji psalm. Na primer: ovdje psalm 55 kod mene je 56. Moj primjerak je preveo Djura Danicic.

    • Dragoljube,
      Verovatno imate isti Psaltir kao i ja (jednostavno izdanje izdavačke kuće PRAVOSLAVAC koje se uglavnom prodaje u crkvama), u kom su greškom podelili 9. psalam i od njega tako napravili 9. i 10. Pa su brojevi zbog toga dalje pomereni za po jedan sve do 148. Psalma koji se ponovo ispravno numerisan, jer su 146. i 147. Psalam spojeni u jedan, pa je tako početna greška u brojanju „nadoknađena“ i u Psaltiru i dalje ima ukupno 150 Psalama.

  5. професор

    Господ ће сачувати улазак твој и излазак твој, од сада и до века. Да ли се овај стих може тумачити и као улазак у неко друштво, неки круг људи, и када се схвати да човеку ту није место из овог или оног разлога, да се, уз Божју помоћ, и изађе без последица.

  6. Господине професоре, прочитајте Псалам 1 и коментаре Св Атанасија Великог и Св Василија Великог на тај псалам. И то ће вам употпунити ваше наведене мисли. Христос се Роди!

  7. Никола

    Нека нас Господ Исус Христос благослови и подари нам небеска и земаљска блага Његова. Молитвама Његове Пречисте Мајке и Преблагословене Богородице Марије. Амин

  8. Pingback: Каквим то непријатељима желимо уништење када се молимо Богу помоћу Псалама? – Тврђава Истине

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *