НАСЛОВНА » Апологетика, БИБЛИОТЕКА » Постање, стварање и рани човек

Постање, стварање и рани човек

ТРЕЋИ ДЕО – ПИТАЊА И ОДГОВОРИ – Са курса о Постању

19. Христово духовно тело

Слушалац: Како се Христос уклапа у стање у којем се caда налазе светитељи и које је требало да достигне Адам?

О. Серафим: Исус Христос је Бог.

Слушалац: Да, и светитељи Му се клањају, али има ли Он духовно тело какво ће имати светитељи?

О. Серафим: Да, Он још увек има Своје Тело. Свети Андрија је, на пример, на Небесима видео Христа на престолу.

Слушалац: Он је, међутим, Божанске природе и ми духовно општимо с Њим.

О. Серафим: Да, Бог је свудаприсутан. Он је Светлост, али Христос је на Небесима и у Свом васкрслом телу.
Ми нисмо достојни да знамо како то дејствује на делу, односно, да ли ћемо корачати уз Њега и беседити с Њим. Међутим, само помислите – Он је са Својим ученицима корачао по земљи.

Слушалац: То се може тако објаснити. Он је Божанске природе, али…

О. Серафим: Али се оваплотио. Он се уподобио нама и, према томе, то тело је тамо у другом свету. На Небесима ћемо са Богом општити духовно, али такође и са Њим у Његовом телу.

Слушалац: А хоћемо ли општити са Њим у Његовој суштини?

О. Серафим: Не. Постоји учење светог Григорија Паламе о Божијој суштини и Божијим енергијама. Ми нећемо моћи да непосредно општимо са Богом у Његовој суштини, али Га спознајемо у Његовим енергијама (у благодати).

Слушалац: Светитељи, дакле, не опште са Божијом суштином?

О. Серафим: Не, они опште са Богом посредством енергија и они су на тај начин причасни Богу. Ми нисмо у стању да размишљамо као Бог. Ми не можемо да размишљамо Његовим мислима, нити можемо да мислимо о томе шта је Он чинио пре него што је свет био створен или о нечему сличном. Ми само можемо да будемо причасни сагласно томе колико нам Он то Својом благодаћу допусти.

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *