ТУМАЧЕЊЕ ОТКРИВЕЊА

 

ТУМАЧЕЊЕ ОТКРИВЕЊА
 

 
42. поглавље
О трећем ангелу који упозорава верне да не прихвате антихриста
 
14; 9 – 10 – И трећи ангео следоваше за њима говорећи гласом громким: Ко год се поклони звери и лику њезином, и прими жиг на руку своју или чело cвoje, и он ће пити од вина гнева Божијег, које је непомешано, наточено у чашу гнева Његовог, и биће мучен пред ангелима светима и пред Јагњетом.
 
Ко се буде покорио звероликом антихристу и подражавао његов безбожни живот речима или делом, ко га прогласи за Бога, о чему ће сведочити жиг на руци или челу, тај ће заједно са њим испити и чашу мучења, која након праведног Суда неће бити растворена и разблажена милосрђем, него праведним казнама. Она је помешана са различитим казнама, које су због својевољног (αυθαιρετος) одабирања зла (од стране људи) постале тако многолике. „Вино гнева“ означава казну која је последица вина безбожности. Ово вино опија оног ко га пије, јер ће човек бити кажњен оним у чему сагреши.
 
14; 11 и дим мучења његова уздизаће се у векове векова;
 
Под димом мучења подразумева се или дах мучених, који се заједно са плачем уздиже одоздо, или дим огња у којем горе отпадници. Каже се да ће се дим уздизати у „векове векова“, како бисмо одатле научили да су мучења грешника бесконачна, као и блаженство праведника.
 
14;11 – и неће имати одмора дан и ноћ они који се клањају звери и лику њезином, и код год прима жиг имена њезина.
 
Неће имати одмора дан и ноћ – Дан и ноће не помињу се стога што ће се помоћу сунца одређивати стање будућег века, када безбожници неће имати одмора, него стога што се према садашњем обичају време најчешће мери данима и ноћима. Осим тога, дан може да подразумева вечни живот светих, а ноћ – мучења грешника, која ће заслужено сустићи све који су својим ђаволским делима у себи изобразили (εικονιξοντες) отпаднички лик звери, а хуљењем на Христа у своја срца записали нечасно име звери.
 
14; 12 – Овде је трпљење светих који држе заповести Божије и веру Исусову.
 
Он каже да ће безбожни у будућем веку бити изложени вечним мукама, док ће се свети, који претрпе овде, у овом краткотрајном веку, одрже заповести Божије и сачувају неокрњену веру у Христа, радовати.
 
14; 13 – И чух глас са неба који каже: Напиши: Блажени мртви који од сада умиру у Господу! Да, говори Дух, нека почину oд трудова својих, а дела њихова ће следити за њима.
 
Небески глас не назива све људе блаженима, него само оне који, умртвивши себе за свет, умиру у Господу носећи у својим телима умирање Христово и састрадавајући са Христом. За њих излазак из тела уистину представља починак од труда. Дела која за њима следе разлог су због којег добијају неувеле венце и награде славе. Те награде далеко превазилазе меру борбе коју су подвижници Христа, Бога нашега, водили са невидљивим силама: Мислимо да страдања садашњег времена нису ништа према слави која ће нам се открити, каже апостол (Рим. 8; 18). У нади да ћемо се и ми удостојити такве славе, морамо се стално молити Господу: Приклони срце моје у сведочанства Твоја, а не у грамзивост, одврати очи моје да не виде сујету (Пс. 118; 36 – 37), и не иди на суд са слугом Својим, јер се неће оправдати пред Тобом нико жив (Пс. 143; 2), него по богатству милосрђа Својих погледај на нас, јер Теби припада милост, и власт, и царство, и сила, и слава, Оцу и Сину и Светоме Духу, сада и увек и у векове векова. Амин.

Један коментар

  1. Бранислав

    Хвала Господу

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *