ТУМАЧЕЊЕ ОТКРИВЕЊА

 

ТУМАЧЕЊЕ ОТКРИВЕЊА
 

 
V
13. поглавље
Отварање првог печата које означава апостолско учење
 
6; 1 – И видех где Јагње отвори један од седам печата, и чух једно од четири жива бића где говори као глас грома: Дођи и види.
 
И овде се међу житељима небеским запажа добар поредак, нисходећи од првих (највиших) чинова ка другим (нижим), јер се први глас, заповедајући да приђе ангео који тајанствено приказује виђење, зачуо од једног од четири жива бића (εκ των τετραμορφων) – од лава. Чини ми се да прво живо биће, лав, указује на царску власт апостола над демонима, јер је о њима речено: Гле, цареви се земаљски сабраше (Пс. 48; 4), а на другом месту: Поставићеш их за кнезове по свој земљи (Пс. 45; 17).
 
6; 2 – И видех, и гле, коњ бели, и онај што сеђаше на њему имађаше стрелу; и даде му се венац, и наступи побеђујући, и да победи.
 
Отварање овог печата, као и свих осталих, неки су повезивали са домостројем ваплоћења Бога Логоса: првог – са рођењем, другог са крштењем, трећег – са свим божанским знамењима (θεοσημειαι) која су уследила након крштења, четвртог – са Пилатовом осудом, петог – са распећем, шестог – са полагањем у гроб и седмог – са разрушењем и потчињавањем ада. Прочитавши Методијево тумачење, потпуно смо се сагласили са његовим мишљењем да „нема никакве потребе да се отварање печата повезује са Христовим рођењем“ јер се тајна ваплоћења Бога Логоса збила много пре овог Откривења. Јован приповеда само о садашњости и будућности (περι των παροντων και μελλοντων) и говори овде о победи над пламеном аждајом. Према томе, под отварањем првог печата ми подразумевамо мноштво апостола, који су, слично луку, на демоне усмерили еванђелску проповед и рањене спасоносним стрелама (τοις σωτηριοις βελεσι) привели Христу. Они су добили непропадиви венац, јер су истином победили кнеза заблуде (обмане, прелести) и због исповедања Господаревог имена претрпели насилну смрт, надајући се другој победи. Зато је и написано: Наступи побеђујући и да победи, јер је прва победа преобраћање незнабожаца (η των εθνων επιστροφη), а друга – добровољни излазак (εξοδος) из тела сједињен са мучеништвом (μετα κολασεως).

Један коментар

  1. Бранислав

    Хвала Господу

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *