ТУМАЧЕЊЕ ОТКРИВЕЊА

 

ТУМАЧЕЊЕ ОТКРИВЕЊА
 

 
29. поглавље
О томе како је Еванђелист од ангела добио књижицу
 
10; 8 – И глас који чух са неба опет проговори са мном и рече: Иди, узми књижицу отворену у руци ангела који стоји на мору и на земљи.
 
Овде виша ангелска сила заповеда Еванђелисти да у виду књижице прихвати разумевање онога што је предсказано.
 
10; 9 – И отидох ангелу u рекох му да ми да књижицу. И рече ми: Узми и поједи је; и загорчаће ти утробу, али у устима твојим биће слатка као мед.
 
Слатко ти, каже ангео, познање будућности (των μελλοντων γνωσις), али је истовремено и горко за утробу, односно за срце, обитавалиште словесне хране, услед сажаљења према онима који морају претрпети казне што су им послате по божанском суду. Ово се тумачи и у другом смислу: како сам Еванђелиста није окусио рђава дела, једењем књиге у којој су садржана дела злочинаца открива му се да грех на почетку наслађује, а кад се почини са собом доноси горчину због одмазде и казне.
 
10;10 – И узех књижицу из руке ангелове, и поједох је. И беше у устима мојим слатка као мед, а кад је поједох, постаде горка утроба моја.
 
Када је поједох, постаде горка утроба моја. – Књига је у почетку слатка због свог изгледа, али је крају горка због зла, као што је и грех приликом кушања сладак, а на крају горак због плате која хза њега следи. Свети се, дакле, будући сажаљиви, радују са радоснима и плачу, како каже божанствени апостол, са онима који плачу (Рим. 12; 15).
 
10; 11 – И рекоше ми: треба опет да пророкујеш пред народима и племенима и језицима и царевима многима.
 
Овде се показује да се предсказано неће испунити истог часа након виђења божанског откривења, него кроз Еванђеље и да Блажени треба да до краја света предсказује то откривење онима који читају о будућности. Најзад, то можда значи да он неће окусити смрт и да ће се пред свршетак века поново појавити да би омео антихристове обмане.
 
11; 1 2 – И даде ми трску сличну палици, говорећи: Устани и измери храм Божији и жртвеник, и оне који се клањају у њему. А спољашње двориште изостави и њега немој мерити, јер је дато незнабошцима, и они ће газити свети град четрдесет два месеца.
 
Трска показује да је све што се покаже на небу (τα εν ουρανε φαινομενα) разумно (умно, духовно, грч. νοεπα), макар нама изгледало неживо (αψυχα), као на пример, жртвеник, престо или нешто друго, јер је речи „устани и измери храм Божији“ њему упутила трска коју је добио, што указује да се храм Божији мери по ангелском разумевању (знању, ουνεσις). Ако неко каже да је те речи чуо од ангела који му је дао трску, мора му се одговорити да трска означава меру познања и разумевања каква одговара ономе који усваја, чега су се удостојили сви који се код Бога и Божијих ангела одликују добрим делима: Позна Бог оне који су Његови (2. Тим. 2; 19), каже Реч Божија. Треба знати и то да су неки под храмом Божијим подразумевали Стари Завет, а под спољашњим двориштем (εξωθεν αυλη) Нови, неизмерив по обиљу спасених у њему. Четрдесет два месеца означавају кратко време до Другог доласка, током којег ће се сачувати тајне Новог Завета. Ми мислимо да се храмом Бога живога назива Црква у којој Богу приносимо словесне жртве. Спољашње двориште је зборница (синагога) неверника и Јевреја који се због безбожништва нису удостојили ангелског мерења. Позна Бог оне који су Његови, док безаконике Свезнајући не познаје. А то да ће Свети град – нови Јерусалим или васељенску Цркву – неверници газити четрдесет два месеца значи, како ја мислим, да ће по доласку антихриста верни и постојани бити гажени и прогоњени три и по године.

Један коментар

  1. Бранислав

    Хвала Господу

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *