НАСЛОВНА » Апологетика, БИБЛИОТЕКА » Царство Божије и царство празнине – Православље и духовност Њу Ејџа

Царство Божије и царство празнине – Православље и духовност Њу Ејџа

НОВИ ШАМАНИ: ДИПАК ЧОПРА И ЕНДРЈУ ВЕИЛ

Приређивач ове књиге је имао поучно искуство: из Америке, од пријатеља који га редовно снабдева литературом, добио је „SCP Journal“ посвећен Дипаку Чопри и Ендрју Веилу, популарним новодопским „исцелитељима“ Америке. Веровао сам да ми тај број часописа неће бити потребан. Али, гле! Истог тог дана, видео сам у Београду и Веилову и Чоприну књигу. Чоприно „Витално тело, вечни ум“ у издању „Езотерије“ већ је бестселер међу Србима… Заиста смо постали контејнерски отворено друштво…
Др Дипак Чопра је почео своју каријеру као ученик Махаришија Махеш Јогија, од кога је усвојио и начела „ајурведске медицине“. Основно начело своје медицине исказао је у интервјуу датом Филу Донахјуу 1987. године: „Ако сте срећни, тада ћете бити и здрави. Савршена хемија здравља је – бити срећан“. Пут ка срећи су, дакако, далекоисточне медитативне технике, тзв. „ментални аспект Ајурведе“. Један од познатих случајева Чоприне помоћи је био случај Меријен Томпсон, којој је одстрањен тумором захваћени део плућа. Она је посећивала Чопру и почела да се бави медитацијом. Тврдила је да је потпуно и заувек излечена: „Усвојила сам психофизиолошке технике др Чопре… То је веома, веома једноставно. То је ментална техника. Седнем, затворим очи и једноставно улазим унутра… и тело доживљава унутарње блаженство, унутарњу срећу. И то се преноси телом – и тело се осећа боље, и снажније, и кадро је да победи болест“… Три године касније, Томпсонова је умрла од рака дојке.
Американци годишње на “ алтернативну медицину“ троше 10, 3 милијарде долара, а на званичну нешто мало више 12, 8 милијарди долара. Да ли помаже? Чопра је већ неколико пута био оптуживан да је својом „ајурведском медицином“ замајавао људе болесне од тешких оболења, који су касније и умирали, претходно плативши грдне паре да би били исцељени. Џони Флајнт из Санта Кларе у Калифорнији тужила је Чоприну екипу медицинара због смрти свог мужа, који је леукемију покушао да исцели по Ајурведи. Чопријевци су му исцелење и потврдили.
У књизи Курта Балтера „Потрошачки водич кроз алтернативну медицину“ овај аутор оптужује Чопру да своју докторску титулу користи како би прикрио ненаучне методе лечења, које могу бити и штетне. (Рецимо, фитотерапија у борби против СИДЕ!) Уз биљне лекове, Чопра обавезно препоручује медитацију, уводећи тиме људе у далекоисточни верски систем. Но, критике не помажу: Чоприне књиге, аудио – траке за самопомоћ и опуштање, видеотрака и предавања донеле су 1998. приход од преко две милијарде долара (!) У Холивуду, када се појави да би помагао филмским звездама, Чопра добија седамдесет хиљада долара дневно по наступу!
Чоприна каријера је почела 1983., када је доктор посетио Махаришија у његовом центру. Ту је постао продавац ајурведских производа, а затим је начелник ајурведске клинике у Ланкастеру, Масачусетс. Постао је предсеник „Maharishi AyurVeda Product International“, и, самим тим, милионер. Проблеми су почели 1991, када је Чопра објавио чланак са двојицом сарадника, о предностима ајурведске медицине у угледном „Часопису америчког медицинског удружења“. Не наводећи своје везе са гуруом Махаришијем и трансцеденталном медитацијом, Чопра је ускоро био разобличен као пропагатор окултних, ненаучних метода. Патрик Рајан, бивши медитант и стучњак за секте, устврдио је да у тексту постоји читав низ материјалних грешака, и да је Чопра избегао да наведе штетне последице бављења ТМ-ом (главобоље, несанице, проблеми са концентрацијом, узнемирење пробавног тракта, анксиозност, депресија, халуцинације, разлагање личности).
Курт Батлер је у свом водичу кроз алтернативну медицину поменуо да ајурведа, поред класичног лечења биљем, подразумева и астролошка веровања, као и прављење талисмана и амулета за заштиту од демона, уз индуистичке мантре. Уз то, извесни рецепти ајурведе подразумевају коришћење животињског урина и измета.
Ендрју Сколник, један од уредника „Часописа америчког медицинског удружења“, у тексту којим је критиковао редакцији подметнути Чоприн чланак, истакао је да Чоприни пацијенти добијају савете од индуских астролога, а да неки од стране Махаришијевог доктора бивају упућени на јајапрограме, који подразумевају клањање индуским божанствима. За јагје се плаћа и по 11,5 хиљада долара.
Све је то добро познати окултизам. У својој књизи „Пут чаробњака“ Чопра вели: „Чаробњак постоји у свима нама. Овај чаробњак види и зна све… Чаробњак поседује тајну бесмртности… Чаробњаци не верују у смрт. Светлост свесности, све је живо. Нема почетака и завршетака… Само ментални конструкти“.
Брука око објављивања чланка у медицинском часопису поново је на стуб срама извела Махаришија и ТМ. Због самовољног поступања са новцем и „нарушавања угледа“ секте, Махаришијев национални савет је 1993. раскинуо са Чопром, али је овај већ стекао пацијенте, и наставио да се бави оним чиме је и почео – окултном медицином. Утврђено је да је за свој бестселер „Витално тело, вечни ум“ из два извора преузео целе странице, без навођења; но, слава и новац чине своје…
Ендру Веил је своју каријеру, попут Лирија и Алперта, почео на Харварду, где је открио, као студент-новинар, да ова двојица експериментишу са LSDом, после чега су обојица напустила универзитет. Тиме је млади журналиста, на неки начин, популаризовао психоделичне гуруе. Веил лично није био против употребе дрога – и сам их је у то доба пробао, нарочито марихуану.
Ускоро је завршио медицински факултет, и бацио се на изучавање етноботанике, науке о коришћењу дрога у предтехнолошким друштвима, то јест међу примитивним племенима. Почео је да се бави и проучавањем индијанског шаманизма; због тога је путовао и у Јужну Америку, вративши се у домовину да би „поучавао, писао и на друге начине ширио реч о алтернативној медицини“. Године 1972. објавио је књигу „Природни ум“, у којој је описао своја наркомистичка искуства међу Индијанцима Амазоније и Анда.
Године 1983. објавио је „Од чоколаде до морфијума: све што треба да знате о дрогама за мењање свести“. Пошто га је критика прогласила интелектуалцем који непрестано пише о дрогама, његов читалачки круг се свео на посвећенике. А Веил је хтео више. Написао је књигу „Спонтано излечење“, а одмах затим „Осам седмица до савршеног здравља“, и постао најчитанији „алтернативац“ у САД. „Тајм“ гаје 1997. прогласио једним од двадесет пет најутицајнијих Американаца. Његов сајт на Интернету дневно посети 83000 заинтересованих,..
А његова медицина је опет магија. Он читаоцима нуди иридологију, визуализацију, јогу, хербализам, хипнозу.
Једном речју, нуди им шарено упаковано ништавило.
На несрећу, има и мећу Србима оних који то ништавило купују.

2 коментар(а)

  1. сестра Рада

    Помаже Бог драга браћо и сестре у Христу!
    Занима ме откуд симбол Лобања и кости тзв. Адамова глава на застави неких Светогорсих монаха?
    То јесте испред неких келија?
    Не желим да се осете нелагодно људи који су тамо или су били у испосницама.
    Волим Свету Гору и приче Светогорских Стараца.
    Ово питам јер сам чула да постоји таква застава испред врата неких келија?
    Да ли је тај симбол Православан?
    Уз дужно поштовање и према нашим борцима у Другом светском рату који су такође имали заставу са тим симболом-За краља и Отаџбину.
    Састрадавали су за наш народ.
    Не знам откуд тај симбол у нашој вери?
    Благодарим на одговору.
    Бог вам добра дао добри људи !
    Живи и здрави били!

    Амин +++

  2. Драга сестро Радо,

    Бог ти помогао. Адамова глава (гроб Адама: http://www.svetazemlja.info/strana_sr.php?strana_id=53 и Голгота: https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%B0 ) односно лобања нашег Праоца се иконопише у доњем делу сцене Распећа нашег Господа Исуса Христоса као Новог Адама тј. Богочовека ( https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81%D1%85%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D0%BC ) на коју капље Његова Крв као чин искупљења грехова целог човечанства, цитирам:

    Јеванђеље по Светом Апостолу Луки 21 ( http://www.pouke.org/svetopismo/biblija.php?lang=sinod&lang2=&book=42&chap=21 ): 19 „Трпљењем својим спасавајте душе своје.“ tj. „Дај крв, прими Свети Дух“.

    Адамова лобања са укрштеним костима се појављује и на Великој схими (Светогорски монаси немају тзв. Малу схиму, већ имају само ову поменуту):

    https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D1%81%D1%85%D0%B8%D0%BC%D0%B0

    Што се тиче заставе неких Светогорских монаха коју си поменула, мислим да се можда ради о следећем:

    „But to bring a sword“: Extra Ecclesiam nulla salus („LIBER DE CATHOLICAE ECCLESIAE UNITATE“ by Cyprian of Carthage) => „Live by the sword, die by the sword“: Join, or Die [Psychogeography ($£X MAJIK RITUAL / evoL PsychogeogrAphix 2004), You’re either with us, or against us & Anaconda Plan] => Liberty or Death => Eleftheria i thanatos => Unification or Death; Unity or Death; Death of Tyranny! => Freedom or death => With faith in ‘God’! For King and Fatherland! Freedom or Death! => „Orthodoxy“ or Death)

    http://www.ship-of-fools.com/gadgets/fashion/media/orthodoxy_or_death_t_shirt.jpg

    тј. о расколништву које своје корене кроз људску историју има у масонштини односно у несрећном покушају да се повеже „просветитељски“ национализам са Православљем и створи монархо-клерикализам односно теократија.

    С Богом, а не слободно-од-савести „зидарско“ збогом.

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *