НАСЛОВНА » Апологетика, БИБЛИОТЕКА » Тачно изложење Православне вере

Тачно изложење Православне вере

95. О закону Божијем и закону греха

Добро је и предобро оно што је божанско, а такође и Његова воља: јер оно што Бог хоће, то је добро. А закон представља заповест која нас томе поучава; односно, да пребивајући у вољи Божијој налазимо се у светлости; док преступање те заповести јесте грех. А грех ђавољим насртањем и нашим непринудним и својевољним прихватањем настаје; и он се, међутим, назива законом.
И тако пошто закон Божији заузима наш ум, он га привлачи ка себи, и пробада нашу савест. А наша савест назива се законом ума нашега.[1] Но и насртаји лукавога ђавола, односно, закон греха, који преовладава у удовима нашега тела, кроз грех на нас насрћу. Јер једанпут својевољно преступивши закон Божији и прихвативши лукавога, дали смо им приступ ка нама, продавши им сами себе[2] кроз грех; отуда и бива да се тело наше спремно ка њему управља. Тако да се мирис и осећање греха које се у телу нашем налазе, односно жеља и уживање тела, називају законом који je у удовима нашега тела.[3]
Дакле, закон мога ума, односно савест, радује се закону Божијем, односно заповести Његовој, и њу жели. Док закон греха, односно насртај ђавољи, законом који je у удовима тела, односно жељом и тежњом и деловањем тела те бесловесним делом душе, бори се против закона мога ума, односно против савести, и поробљава ме иако желим закон Божији, и волим га, и не желим греха; и он ме, по смућености, сладошћу уживања и жељама тела као и бесловесним делом душе, као што рекох, обмањује и наводи да служим греху. Али што закону беше немогуће, пошто беше ослабљен телом, Бог пославши Сина свога у обличју тела греховнога – јер Он је тело узео на себе, али никако и грех – и због греха, осуди грех у телу, да се правда закона испуни у нама који не живимо по телу него по Духу. Јер Дух помаже у нашим немоћима[4] и дарује крепост закону нашега ума у борби против закона који je у нашим удовима. И вели: Јер не знамо зашто ћемо се молити као што треба, него сам Дух се моли за нас уздисајима неизрецивим,[5] односно, поучава нас за шта да се молимо. Према томе, немогуће је другачије испунити заповести Господње осим трпљењем и молитвом.


НАПОМЕНЕ:

  1. Рим 7,23.
  2. Рим 7,14.
  3. Рим 7,23.
  4. Рим 8,3 и даље.
  5. Рим. 8,26.

3 коментар(а)

  1. Molim vas, mozete li mi pojasniti ovaj clanak?
    Kako sam shvatio Bog tek kada je stvorio covjeka mogao je da vidi njegovu buducnost.
    Da li je ovo tacno ili ste htijeli nesto drugo reci? Hvala vam unaprijed na odgovoru.

  2. Da li mi mozete reci zasto je subota zamjenjena nedeljom?

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *