Тачно изложење Православне вере

74. О ономе што је после васкрсења

По свом васкрсењу из мртвих, Христос је одагнао све страсти, као што су: пропадивост, глад и жеђ, сан и умор, и томе слично. Јер иако је и после васкрсења окусио јело,[1] то ипак није било по закону природе – јер није био огладнео -него је начином божанске икономије потврђивао истинитост васкрсења, пошто је једно те исто тело и оно које је страдало и оно које је васкрсло. Наиме, ниједан од делова своје природе Он није оставио по страни, ни тело ни душу; већ је поседовао и тело и душу, како словесну тако и умствену, те вољну и делатну, и тако је узашао на небо и седи са десне стране Оца,[2] желећи и остварујући на божански и човечански начин наше спасење. На божански начин Он промишља о свему, те одржава све и управља њиме, а на човечански начин памти своје пребивање на земљи, видећи и знајући да му се клања свака словесна твар. Јер Његова света душа зна да је ипостасно сједињена са Богом Логосом, и да јој се клањају скупа са Њим као души Божијој а не као простој души. А узношење са земље на небо и поновно силажење јесу дејства (енергије) ограниченог тела: Тако ће исто доћи, вели анђео, као што Га видесте да одлази на небо.


НАПОМЕНЕ:

[1] Упор. Лк 24,23.
[2] Упор. Мк 16,19.

3 Comments

  1. Da li mi mozete reci zasto je subota zamjenjena nedeljom?

    • Dragi Stojane, preporučujem vam da pročitate Novi zavjet i rane crkvene oce. Nedjelja se setkovala među prvim hrišćanima.

  2. Molim vas, mozete li mi pojasniti ovaj clanak?
    Kako sam shvatio Bog tek kada je stvorio covjeka mogao je da vidi njegovu buducnost.
    Da li je ovo tacno ili ste htijeli nesto drugo reci? Hvala vam unaprijed na odgovoru.