НАСЛОВНА » БИБЛИОТЕКА, Основи православља » ТАЈНЕ ВЕРЕ И ЖИВОТА (ОСНОВНО БОГОСЛОВЉЕ)

ТАЈНЕ ВЕРЕ И ЖИВОТА (ОСНОВНО БОГОСЛОВЉЕ)

 

Проф. Велимир Хаџи-Арсић

ТАЈНЕ ВЕРЕ И ЖИВОТА
(ОСНОВНО БОГОСЛОВЉЕ)
 
О ТАЈНИ ПОКАЈАЊА
 
Покајање је света тајна у којој хришћанин исповеда Богу своје грехе пред свештеником и преко њега добија невидљиви опроштај грехова од самога Господа Христа.
Ову тајну установио је сам Спаситељ ради опроштаја грехова, учињених после крштења. Установио ју је после свог васкрсења, када је рекао својим ученицима: „Примите Дух Свети. Којима отпустите грехе, отпустиће им се; и којима задржите, задржаће се“.[1] Власт отпуштати грехе има само Бог. Ту власт Спаситељ је дао својим ученицима, дајући им Духа Светога. А ту власт Оп им је био обећао пре свог васкрсења када им је рекао: „Што год свежете на земљи, биће свезано на небу и што год раздрешите на земљи, бићe раздрешено на небу“.[2]
Да би стварно добио опроштај од грехова кроз ову свету тајну, хришћанин је дужан да се искрено и скрушено каје за грехе своје, да их смирено исповеди свештенику, да има одлучну намеру да се поправи и да буде уверен у безмерно милосрђе Спаситељево. Пост н молитва су одлична еванђелска средства која помажу и утврђују човека у покајничком расположењу.
Покајничко се расположење нарочито изражава у искреном исповедању својих грехова свештенику, у мржњи према гресима, у одрицању од њих и у чињењу еванђелских дела. Исповедање грехова својих свештенику неопходно је, да би свештеник знао какве грехе има да опрости и какве лекове има да препоручи за излечење од њих. Ако је покајник учинио неке грешке грехе, онда се на њега налаже епитимија. Епитимија је грчка реч и значи забрана. Та забрана се односи углавном на удаљавање на неко време од светог Причешћа и налагање извесних молитава и подвига, Oнa се налаже, да би грешник искоренио свој тешки грех и поправио свој живот. Отуда врста ове духовне забране зависи од врсте греха. На пример, ако човек пати од среброљубља, на њега се налаже чињење милостиње; ако је учинио неки тежак грех, одлучује се од светог Причешћа на извесно време, итд.
 


 
НАПОМЕНА:

  1. Јн.20,22-23.
  2. Мт.18,18.

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *