НАСЛОВНА » БИБЛИОТЕКА, Православна психологија » ПРАВОСЛАВЉЕ И НЕУРОЗА – ДУХОВНИ УЗРОЦИ НЕУРОЗЕ И ПРАВОСЛАВНИ НАЧИН ЛЕЧЕЊА

ПРАВОСЛАВЉЕ И НЕУРОЗА – ДУХОВНИ УЗРОЦИ НЕУРОЗЕ И ПРАВОСЛАВНИ НАЧИН ЛЕЧЕЊА

 

ПРАВОСЛАВЉЕ И НЕУРОЗА
Духовни узроци неурозе и православни начин лечења

 

 
Оцена узрока и падова
 
Веома је важно дати правилну оцену узрока својих падова и грубих промашаја. Често покушавамо да оправдамо себе и кривимо друге људе или спољне околности.
Свети Оци нас уче да никада не оправдавамо себе, јер је човек по својој природи самољубив и увек ће пронаћи начин да изокрене у своју корист стварно стање ствари (на пример, „тачно је да сам плануо и рекао грубе речи, али и ја сам жив човек, а он би требало да је…“ и слично, постепено убеђујући себе све више у кривицу другога и оправдавајући самога себе.)
Уместо правдања самога себе корисније је себе укоравати, искрено се трудећи да схватимо узроке падова, који се обично крију у нашем самољубљу, сујети и, посебно, у гордости („тамо где долази до пада већ је претходно завладала гордост; јер је гордост предзнак пада,“ преп. Никодим Светогорац у свом спису „Невидљива борба“).

Један коментар

  1. + Ova molitva, koliko mi je poznato, molitva je sv. Franje (u. 1226.)…(Mislim na molitvu u poglavlju o hipohondriji i neurozi, pripisanu
    arhiepiskopu Jovanu Šahovskom):
    Господе, Боже мој. Удостој ме да будем оруђе Твога мира, да тамо где је мржња сејем љубав, где је вређање – праштање, где је раздор – слогу, где је лаж – истину, где је сумња – веру, где је очајање – наду, где је тама – светлост, где је жалост – радост.
    Господе, Боже мој, удостој ме да ја друге тешим, а не да мене теше, да ја друге разумем, а не да мене разумеју, да ја друге волим, а не да мене воле. Јер онај који даје – прима, ко заборавља на себе – добија, ко прашта – и њему се прашта, ко умире – рађа се за живот вечни. Амин.

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *