Реформа начина причешћа?

Питање:
Добар дан, зашто се током причешћа користи иста кашичица коју сви дотичу устима, није ли то нехигијенски и застарело за данашње време у којем знамо да се бројни бацили тако преносе. Примера ради, код католика је причест таква да се узима по једна нафора што је далеко погодније…Питање гласи: да ли је у плану реформа овог обичаја, или ће се и даље инсистирати на његовој истоветности? Поздрав и свако добро.
Александар


Одговор:
Бог вам дао добар дан.
По питању реформе у вези са причешћивањем из једне кашичице у православној цркви није било говора (колико је мени познато) , такође нисам ни чуо да ће бити и да ће се нешто мењати. Молим Вас да разумете да ми причешћу прилазимо са ВЕРОМ јер је то ХРИСТОС – БОГ. И још никога нисам чуо да се преко те светиње која је Христос заразио неким бактеријама. Христос је лечио губаве (зар постоји заразнија болест) и друге болесне, и сви су живели свој век ма колико дуг био. Христос је васкрсао четвородневног Лазара који је почео да се распада и да заудара (смрадом) , после тог акта и сестре Лазареве и Христос и остали су дотицали васкрслог Лазара и још нисам чуо да им се нешто догодило, јер су прилазили Христу са вером. Толико је то било опипљиво да су сви почели да верују у Христа. Због тога су првосвештеници, када су разапели Господа, тражили да убију и четвородневног Лазара.
Једино можемо прићи Христу преко ВЕРЕ, па ето као што видите, не можете ни светом причешћу прићи ако немате вере, јер Ви мислите да је то заразно, могуће је да и не верујете да је то Христос, а како ћете и веровати када видите (очигледно) да је то хлеб и вино, зато сам и казао да једино Богу можемо прићи преко вере, не постоје друга врата. Ако кажете „видим“, „Бога нико никада није видео, јединородни Син га објави“ (Јн.1, 18.) . Ако кажемо „знам“ да Бог постоји, томе знању мора претходити вера јер једино преко вере долазимо до познања Бога. Нпр: чули смо да је Христос казао „љубите (или волите) непријатеље своје“, ко мене може убедити да су те Христове речи исправне, ако их ја не преточим у свој живот (верујући да су исправне) и не почнем да волим све, па чак и непријатеље моје, и видим да ти моји непријатељи постају моји пријатељи, само из једног
разлога: што сам почео према њима бити већи пријатељ него према онима који ме и воле. Онда можемо извести закључак: па које овде коме био непријатељ – они мени или ја њима. Христос је био у праву, докле год ја њих нисам сматрао за непријатеље, они ми нису ни били непријатељи. Тако исто и по питању „светог причешћа“, ми му прилазимо ВЕРОМ, по речима Христовим, „ако не једете тело Сина Човечијега и не пијете крви његове, немате
живота у себи“ (Јн. 6, 53.) . А како се причешћујемо из једне чаше, онда се тиме и утврђујемо да смо браћа и сестре у цркви Христовој. Ако мислите да је застарело и да је некада било време када људи нису знали за други начин узимања светог причешћа осим са кашичицом, не верујем да је тако, јер су могли узимати на више начина, али не верујем да су и римокатолици у праву када узимају само вид хлеба без вина (само тело без крви) . Зато је Христос и НАГЛАСИО „пијте из ње СВИ“ (Мт. 26, 27) јер знао је Господ унапред да ће се на свету појавити они који ће изопачити Његове речи и који ће свето причешће узимати само у једном облику тела а не крви (случај римокатолика) . Тако је Христос још у оно доба у Капернауму у једној синагоги испричао свима присутнима да ће он дати своје тело и крв и да ће људи имати живот у себи само ако се хране том истинском храном (подразумевају се оба вида које ми дајемо кашичицом) . И многи су се тада запитали „како је то могуће, и многи од ученика су казали да је то тврда беседа, ко то може слушати“ (Јн. 6, 60) . Морам Вас на крају упитати како сте Ви мислили да бисмо ми требали да дајемо свето причешће са крвљу, значи, оба вида, ако не дајемо кашичицом? Надам се да ће Вам овај одговор бар мало приближити ВЕРУ у Христа. Свако добро од васкрслог Господа са жељом да Вам се вера умножи.
о.Дејан

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *