НАСЛОВНА » ПИТАЊЕ ПАСТИРУ, Разно » Каломиросова књига

Каломиросова књига

Питање:
једно питање за вас: управо читам текст Александра Каломироса „The River of Fire“, и у шестој глави наишао сам на тврдњу да су један од разлога за продор „паганског грчког“ менталитета на Запад, били и текстови Августина. Аутор даље каже да је Свети Јован Касијан то схватио и да је повео борбу против тих текстова. Ја сам пре неки дан наишао на текст Светог Фотија који брани Оце Запада, мислим на Августина, Амвросија Миланског и чини ми се Јеронима. Ту је сад моја забуна. Знам да Августина зову Блаженим, и да су његове „Исповести“ цењене, а сад наилазим на овакве тврдње. Како да се поставим? Унапред вам хвала.
Станоје


Одговор:
Драги Станоје, Ја сам превео Каломиросову књигу и она је писана у одређеном контексту. Све што је у њој речено, мени изгледа као да служи истицању и објашњењу неких његових ставова, са којима се можемо слагати или не, у мањој или веħој мери. Јер, с вако може имати своје мишљење и специфичан поглед „из свог угла“. Али, мени неки лак и једноставан одговор на ово питање није познат. Свети Фотије је можда нашао за сходно и корисно да брани у извесном контексту одређене оце Запада (Августина, Амвросија и Јеронима) . Али, ја се овде и сада никако небих могао упуштати у тумачење његовог мишљења. Познато је да су и многи велики светитељи понекад имали различита мишљења и приступ појединим стварима, па то никада није стварало веħу забуну. Јер, то никако није релативизирање православне вере, веħ је то богатство духа и личног опитног искуства које се узима у обзир. Међутим, догматика и канони су нешто сасвим друго. (Мада се и око тумачења појединих канона може наиħи на разна, мање или више, слична или различита, мишљења. Све ово је добро за теолошке студије и богословске расправе. Међутим, на крају крајева, свако од нас ħе најбоље урадити ако узме оно од чега има користи, ако се држи онога што њега приближава Богу и царству небеском, ако му помаже у његовој личној борби противу зла у самом себи и ако га ојачава духовно и утврђује у вери. Јер, није и не може свакоме бити све подједнако јасно и корисно. Поздравља те, о. Срба

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *