NASLOVNA » Društvo, Inoslavni, Pomesne Crkve, TRAGOVI U VREMENU » Ukrajinski unijati prodiru na pravoslavni istok – Kijev provocira i verski rat
Ukrajinski unijati prodiru na pravoslavni istok – Kijev provocira i verski rat

Ukrajinski unijati prodiru na pravoslavni istok – Kijev provocira i verski rat

Zlokobna „svakodnevica“ saopštenja o neprekidnom granatiranju naseljenih mesta u Donjeckoj Republici i periferije samog Donjecka i o stradanjima ljudi zasenjuje informacije drugačijeg karaktera „proizvedene“ nastojanjem Kijeva i njegovih inostranih instruktora zbog kojih oružani konflikt dobija svojstva verskog konflikta.

Kijevski režim stvara sve uslove za legalizovanje prakse upada ukrajinskih grko-katolika i raskolnika iz organizacije „Kijevski patrijarhat“ u objekte kanonske Ukrajinske pravoslavne crkve (UPC). U stvari, radi se o borbi sa pravoslavljem u Ukrajini.

Pravoslavlje povezuje ukrajinsko stanovništvo i samu ukrajinsku državu sa sveruskom istorijom i Rusijom i shodno tome ne može biti idejna i duhovna osnova nove – rusofobske samosvesti.

Početkom oktobra 2016. Vrhovna rada uzela je u postupak predlog zakona koji faktički legalizuje „crkvene upade“ unijata i grupacije „Kijevski patrijarhat“ u objekte UPC. Taj dokument izjednačava status verskih i teritorijalnih opština, a ako postane zakon, onda je moguće, na primer, izjasniti se kao pripadnik bilo koje verske zajednice datog naseljenog mesta, doći na sastanak i izneti svoje zahteve u odnosu na nekretnine i crkvenu imovinu.

Koristeći se tihom podrškom kijevskih vlasti, unijati i „Kijevski patrijarhat“ tako i postupaju – organizuju takozvanu „skupštinu“ sela na kojoj rešavaju pitanje promene potčinjavanja verske zajednice i prava na hram. Ta tehnologija klasičnog nasilnog preuzimanja dobro je poznata poslanicima Rade i pozajmljena je iz biznisa.

Protiv nasilničkog nacrta zakona već su istupili predstavnici Svetskog saveta crkava, pravnici Međunarodnog instituta za zaštitu ljudskih prava zemalja Istočne Evrope i mnogi ukrajinski verski stručnjaci.

Prema saopštenjima Saveza pravoslavnih novinara, do danas je više od 40 hramova koji pripadaju Ukrajinskoj pravoslavnoj crkvi bilo objekat crkvenog preotimanja.

Dve glavne udarne snage – unijati (UGKC) i raskolnici „Kijevskog patrijarhata“ – po dogovoru sa kijevskim vlastima, rade u dva strateška pravca: unijati prodiru na istok Ukrajine i pokušavaju da se u sklopu građanskog rata, koji je započeo kijevski režim, učvrste na novim teritorijama, a raskolnici „Kijevskog patrijarhata“, oslanjajući se na pomoć kaznenih odreda Desnog sektora i podršku vlasti, otimaju hramove i crkvenu imovinu Ukrajinske pravoslavne crkve.

Cilj ratnih aktivnosti unijata i raskolnika u celini je jasan – nakon što „ognjem i mačem“ potisnu pravoslavne sveštenike sa teritorije Ukrajine pokušaće da formiraju „novu jedinstvenu pomesnu crkvu“ i odu pod vlast Vatikana.

Alarmantno deluje sistematsko pristizanje vesti iz Ukrajine o praktičnim delovanjima raskolnika i unijata u duhu ovog zakona.

Ševčuk sa papom Franciskom

Zvanične propagandne strukture kijevskog režima davno su priznale UGKC kao duhovno-idejnu osnovu „nove“ – rusofobske – Ukrajine. Ogromnoj većini stanovništva zemlje sistematski i ciljno nameću se tuđe „vrednosti unijatstva“, koje propagiraju ukrajinski grko-katolici.

Koristeći podršku režima, UGKC vodi svestranu ofanzivu na teritoriji kanonskog pravoslavlja u okviru borbe sa sveruskom samosvešću ukrajinskih građana. Sem toga, grko-katolici su idejni banderovci koji su zauzeli vodeće položaje u državnoj vlasti kijevskog režima.

Primetno je da i „sam“ Petar Porošenko pripisuje ukrajinskoj unijatskoj crkvi ništa manje nego „stvaralačka“ načela ukrajinske države. On je u julu 2015. izjavio da je „… de fakto ukrajinska država već postojala… upravo u onim granicama u kojima i Grko-katolička crkva!“

Sledeći u nizu Drang nach Osten, koji je otvoreno objavio rukovodilac UGKC, Svjatoslav Ševčuk, zvanično se ostvaruje, tobože, u cilju pružanja pomoći „žrtvama rata u istočnim regionima Ukrajine“.

Na istoku Ukrajine, gde stanovništvo nije znalo, sem iz novina i knjiga, o postojanju UGKC i o „podvizima“ unijata u vreme fašističke okupacije, odjednom su počeli da se pojavljuju grko-katolički sveštenici i njihovi hramovi. Na primer, u junu ove godine Sinod episkopa Kijevsko-Galicijske arhiepiskopije UGKC doneo je odluku o stvaranju pastirsko-socijalne misije na liniji razgraničenja u Donjeckoj, Luganskoj i Harkovskoj oblasti.

Još pre godinu dana, u emisiji radio Vatikana, sam SvjatoslavŠevčuk radovao se zbog toga što se zahvaljujući aktivnostima grko-katoličkih ratnih kapelana odvija napredovanje UGKC na istok Ukrajine.

Kapelani-unijati „duhovno hraneći“ dejstva ukrajinskih vojnika i bojovnika kaznenih bataljona gotovo snagom oružja primoravaju ljude da dođu u svoju crkvu. Grko-katolici su u Slavjansku već bili podneli molbe za dodeljivanje parcela za podizanje hramova, a gradski savet Slavjanska odobrio je izradu detaljnog plana parcele u centru grada za izgradnju grko-katoličkog hrama.

Iste takve molbe podnete su u Kramatorsku, a u Dobropolju se već gradi unijatski hram na račun novca koje su izdvojile organizacije iz dijaspore.

U zajedničkoj izjavi Njegove Svetosti, patrijarha Kirila i pape Rimskog Franciska potvrđeno je: „… Nedopustivo je korišćenje neodgovarajućih sredstava radi prinude vernika na prelazak iz jedne Crkve u drugu i ignorisanje njihove verske slobode i njihove sopstvene tradicije“.

Posle upada u jednu od pravoslavnu crkvu  u Rovenskoj oblasti Ukrajine

Samo kijevskom režimu duhovni autoriteti iza kojih se nalaze desetine i stotine miliona vernika – nisu putokaz. On je spreman da za svoje brzoplete trenutne ciljeve žrtvuje međukonfesionalni mir i da u Ukrajini otpočne još jedan – verski rat.

Piše: Aleksej SAMOJLOV, politikolog, magistar geografskih nauka, bivši prorektor Međunarodnog slovenskog univerziteta u Harkovu

Prevela: Ksenija Trajković

 

Izvor: http://fakti.org/globotpor/quo-vadis-orbi/ukrajinski-unijati-prodiru-na-pravoslavni-istok-kijev-provocira-i-verski-rat

Ovde napišite komentar ukoliko želite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *