Зашто Бог допушта зло

Питање:
Pomaže Bog, Ako je Bog apsolutni savršeni tvorac svega i ako sve zna, providja, i ako je svedobar i svemoćan, a ideja apsoluta sve to uključuje. Zašto onda je stvorivši čoveka stvorio i drvo poznanja dobra i zla? On je kao pvo znao da stvara biće koje iako je po njegovom obličju je ipak slabije od njega i koje može posegnuti za voćem baš sa tog drveta, a da je to znao svedoči i rečenica u koj on upozorava Adama i Evu da sve druge plodove smeju jesti ali da sa tog drveta ne smeju jer ako okuse taj plod će steći smtnost. Bog je kao svevideci morao predvideti da ce zmija iskušavati čoveka i da če on popustiti. Pa se onda postavlja pitanje njegovog savršenstva? Zanima me objašnjenje sveštenog lica o svemu tome sto sam napisala, jer sama ne mogu pronaći odgovor. Pozdrav
Теодора


Одговор:
Драга сестро, Бог је, како и сама сведочиш, свемогући и свезнајући. И Бог је, стварајући човека, знао да ће човек погрешити. И није зато одустао да га створи, да га створи по својој слици, по свом обличју. Створио га је слободним, да може одлучивати самостално како ће живети. Није га створио истим као што је Он, савршен и безгрешан, већ само подобан Богу. Човек може, али не мора да погреши. Он је господар својих поступака. И кад му је Бог рекао, да га поставља за господара свега што је створено и да се са свим створењима Божјим може користити, за храну и остале потребе, Бог му је тиме дао власт и част да наставља дело Божије, да чува и унапређује све што је створено. Дрво познања добра и зла није дато да би човек погрешио, већ да би пред Богом стекао још веће достојанство: да остане у заједници са Богом вечно, а не да, кроз привремено задовољство или у инат према Богу, заслужи смртност. То дрво је било ради јачања воље и кориштења слободе човекове. Да човек није добио слободу одлучивања, већ да је обдарен само инстинктом као и животиње, каково би било његово крајње назначење? А Псалмопевац цар Давид каже: Шта је човек, да га се сећаш? Или син човечји, да га походиш? Умањио си га замало од Анђела, славом и чашћу венчао си га. (Псалам 8, 5-6) . Значи, да га је Бог створио непогрешивим, онда би то био други Бог, а да га је ограничио и учинио неслободним, онда по чему би се разликовао од животиње. Бог је, на пример, дао пчели инстинкт, способност да може да прави савршене шестоугаонике у своме саћу и тиме може да постиди и најбољег архитекту. Међутим, и најгори архитекта превазилази способност пчеле, јер он свој пројекат може да измени, а пчела не може да направи седмоугаоник. Бог је, дакле, знајући да ће човек погрешити, да ће игнорисати Божје упозорење, па чак и по цену смрти, ипак створио човека слободним у својим одлучивањима. А то је и право достојанство човека. Да није добио слободу, каква би му заслуга била ако чини добро, јер друкчије не би могао чинити. Или да је детерминисан да чини зло, ко би га могао позвати на одговорност? Души користан наставак Свете и велике чртрдесетнице жели Ти о. Душан

Један коментар

  1. Odlican odgovor svestenika na postavljeno pitanje.Pogledajte samo danas odnose covjeka prema drugom covjeku.Ko god ima vise unizava onog ko nema…Strasno vrijeme je doslo covjek je covjeku vuk….

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *