НАСЛОВНА » ПИТАЊЕ ПАСТИРУ, Свето Писмо » Тајна Свете Тројице

Тајна Свете Тројице

Питање:
Имам једно питање за оца Србу. Нисам се до сада јављао, али већ извесно време пратим Ваш сајт, и задовољан сам његовом концепцијом, као и приступом и доживљајем православне вере који проналазим као готово истоветан моме. Нисам богослов, али ме јако интересују богословска питања, не тек зато што сам љубопитљив, већ зато што су та питања животна, јер су оно „једино потребно“ за сваког верујућег човека који озбиљно схвата своје спасење. У чему се састоји питање? У мени се уобличила једна теза да је оваплоћење Бога било тајна која је чувана само у Богу, не само пре оваплоћења већ и након њега, до Христове смрти и распећа, односно до силаска Светога Духа. И то тајна за све, а то значи како за људе, тако и за анђеле, али и за демоне (посебно за њих) . Ја сам и написао један рад у коме анализирам ову тезу подробно користећи више навода из Светог Писма али и из црквеног богослужења. Овде не бих износио многа места која ово потврђују, већ само пар њих. Тако Богородичан 4. гласа каже: Јеже од вјека утајеноје и ангелом несвједомоје таинство тобоју Богородице сушчим на земљи јависја Бог, тј. Тајна која је од века била сакривена и анђелима непозната Тобом се Богородице људима на земљи јавио Бог… У прилог ове тезе навешћу још само питање Господа ученицима: Шта говоре људи ко сам ја? … А ви шта велите? Ово питање само по себи говори да њима (а то значи ни другима) Господ није открио недвосмислено ко је Он. Јер зашто би их онда и питао? Он је више пута сведочио о Себи као о Истинитом Сину Божјем (као што је и Отац посведочио) , али су те речи за њих остале тајна. Дакле ова теза каже: Иако многи Христа називају Сином Божјим пре његовог распећа и васкрсења, односно силаска Светога Духа, нико од њих Га не доживљава као суштог Сина од суштог Оца, већ „само“ као Месију који више од свих заслужује да буде назван Сином Божјим. Јер је тајна Свете Тројице откривена тек на дан силаска Светога Духа (што потврђује и други назив овог највећег Празника после Васкрса – Света Тројица) , због чега пре тога нико не зна да Бог заиста има рођеног Сина који је једносуштан са Њим, и да је Христос управо тај Син (али сада оваплоћен) . Слична је ствар и са изразом Дух Свети: иако се он обилато користи још у Старом Завету, врло је погрешно тврдити да они који га користе мисле на посебно Треће Лице Свете Тројице.
Моје питање гласи: Да ли је ово тачно? (јер нисам до сада експлицитно нашао у делима Светих Отаца да се обрађује ова тема, иако сам наишао на пуно назнака) . Дакле, ја сам овде разграничио појмове: Месија и Син Божји. Многи знају да треба да се јави Месија у свет, али да је тај Месија још и оваплоћени Бог, Син Божји то нико не зна, јер нико не зна да је Бог – Света Тројица. Сви знају само да је Бог Један (у смислу монаде) . Дакле, то нису знали ни они који су најавили долазак Месије, односно пророци. Мојсије каже: Господ Бог ваш подигнуће вам пророка из браће ваше као мене, њега послушајте. Због тога је моје друго питање: Како да разумемо онда стихове: Тога ради помаза те Боже Бог твој уљем радости већма од заједничара твојих… или: Рече Господ Господу мо=D
Предраг


Одговор:
Драги брате, Тајна Свете Тројице у Старом Завету није била откривена људима. Сам Бог је изабрао да тако уради. Оци мисле да је то стога, што људи још нису имали довољно развијен морални закон, па би лако помислили да су три бога а не јадан Бог. Тек се у Новом Завету открила тајна Свете Тројице.
Овај физички свет је пун и препун тајни које људски ум не може докучити, а камо ли духовни свет. Али, Господ нам је открио оно што је потребно за наше спасење, не мање и не више од тога…
Поздравља те, о. Срба

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *