Пресвета Дјева

Питање:
Молио бих ако можете да ми дате мало опширније објашњење за следеће ријеци из Јаванђеља по Мејетју: „И не знадјасе за њу док не роди сина својега првенца, и надјену му име Исус.“ (МАТ.1, 25) Јер се неки протестанти из моје околине хватају тога стиха и скрнаве Богородицу, као да се она пошто се удостојила да роди бога окренула тјелесним ужаивањима са Јосифом. Ја сам читао нека тумачења Светих Отаца али ми никако није јасно објашњење горе наведеног стиха. Заправо мени у рату са неким протестантом, када дира моју вјеру, предање не значи ништа јер се они држе Светог Писма тако да морам да им потврђујем стиховима из истог. Заправо мени је њих жао пошто се неке ствари не схватају само умом него и срцем. Јер као што некада имасмо Адама и Еву, тако сада имамо Мајку и Сина по великој милости и мудрости Божијој. Јер савршено падом, поста несавршено, а несавршено љубављу Божијом и сваком врлином дате савршено. Свако вам добро у Господи и срећни празници Xристос воскресе! ! ! брат
Петар


Одговор:
Драги Петре, Још у старини Хелвидије, а потом и други јеретици до данас, из речи „И не знађаше за њу док не роди сина својега првенца, и нађену му име Исус.“ (Мт. 1, 25.) изводили су сасвим нетачно и непобожно тумачење да је Пресвета Богородица након Христа имала и друге деце. Али, још од давнина су многи тумачи и Свети Оци показали да је израз „док“ био уобичајени начин да се истакне оно што се веħ догодило без указивања на будуħе догађаје. У Књизи Постања се каже да Ноје „испусти гаврана који једнако одлијеташе и долијеташе док не пресахну вода на земљи“. (Пост. 8, 7.) Јасно је да израз „док не пресахну вода на земљи“ значи више никада. Код пророка Исаије Господ говори „И док не остарите ја ħу бити исти…“ (Ис. 46, 4.) – значи заувек. У Новом Завету Господ говори: „заиста вам кажем: док не прође небо и земља, неħе нестати ни најмањега словца или једне црте из Закона док се све не збуде.“ (Мт. 5, 18.) То свакако не значи да ħе се Божији закон након тога укинути. Апостол Павле пише Коринħанима да Господ „…треба да царује док не положи све непријатеље под ноге своје. “ (1. Кор. 15, 25.) Такође, ово не значи да након тога Бог неħе царовати над својим створењима. То значи за увек.
Исто тако израз „…док не роди сина својега првенца“ значи за увек.
Поздравља те, о. Срба

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *