НАСЛОВНА » Мишљења на савремене теме, ПИТАЊЕ ПАСТИРУ » Мишљење поводом ИЦР у Америци?

Мишљење поводом ИЦР у Америци?

Питање:
Ценим ваше одговоре и мислим да су веома корисни и помоћни у даљем истраживању овог проблема! Шта мислите о књизи Јеромонаха Серафима Роуза? Где се може набавити књига истог аутора за коју сам сам чуо да је исто тако веома занимљива? Да ли имате било каквих података о Институту за креационистичка истрживања ИЦР чије се седиште налази у Америци? С поштовањем, студент астрономије,
Милан Вучинић


Одговор:
Драги Милане, Јеврејска реч «јом» означава не само астрономске дане него и неко ограничено време (Курајев) . Сигурно је да овде није била реч о астрономским данима, или већ о формираном космичком систему каквог ми данас познајемо јер и сама Библија сведочи да стварање сунца и месеца односи се ка четвртом «дану». Овај дан је више везан за реч «у почетку», која нема временски смисао него више ситуацију места, или ситуацију одређеног дешавања у већ зачетом постепеном стварању твари. Ипак, ми можемо да их назовемо «видљивим данима» јер се већ налазе у времену и простору, и пројављују ту «постепеност» о којој св. Филарет Московски говори, и период може да буде изразито дугачак, и та логичка вероватност уопште се не сукоби са научним истраживањима док се она базирају на физиким фактима. Радије бих рекао да је реч о несавршеним данима јер су били у фази логичног стварања, који су касније требали да служе човеку, јер је он главни узрок свег овог «покретања» Божијег.
Ваља рећи да само стварање твари и нема неку теолошку величину, јер се све дешава некако «индиректно», по Божијој команди кроз коју Бог нама открива мајушни делић Своје Величине; богословска величина се састоји у томе да је Бог створио сву ту логистику (подршку) да би Он сам на крају Лично, узео учешће у обликовању човека када му је удахнуо живот (дао му нешто бесмртно) , са чим показује неограничену љубав према нама. Епицентар свега јесте човек, и све једно што се Откровење не сукоби са науком, оно не поклања неку велику пажњу рационалистичком истраживању ове твари, јер за њу све полази од човека, као првог узрока свих ових ванкосмичких и космичких дешавања. Теологија има проблема са науком само онда када наука напушта материјалне чињенице (научну археологију) и препушта се хипотезама које већином воде у фантастику. У својој краткој историји рационализам, тај вечити сумњичави и неверујући Тома, непоштено је кроз науку лансирао мноштво разних хипотеза од којих су неке доводиле науку у озбиљну ситуацију и уздрмавале њену озбиљност (кредибилитет) .
Не знам где можете да купите књигу о. Серафима Роуза јер не знам ни где живите. Ван САД не знам где је продају нити знам да ли је преведена. Ја лично немам времена да се тако озбиљно бавим научним креационизмом осим да га са стране пратим и да основне чињенице користим у склопу апологетике, тако да немам никаквих веза са поменутим Институтом. Са поштовањем и благословом, О. Љубо

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *