НАСЛОВНА » ПИТАЊЕ ПАСТИРУ, Свето Писмо » Ко није против вас с вама је

Ко није против вас с вама је

Питање:
Помаже Бог, поштовани оци, Сви знамо да је Господ Исус Христос дао власт Апостолима (Мт.10) и да не могу бити сви апостоли, пророци, учитељи и чудотворци, (1 Кор.12.28-30) , и да се постаје ученик, тј. свештеник само рукоположењем (Д.ап.14.23; 6.2-6; 13.2-3; 9.17) . Пишем ово јер сам једном причао са другарицом, која је протестантске баптистичке вероисповести и када смо причали о разликама, ја сам, између осталог навео и наше апостолско прејемство. Пошто знамо да себе сматрају светима, немају свету тајну свештенства и да се поистовећују са светитељима, чудотворцима, она ми је поменула ове стихове у Светом Писму: „А Јован одговарајући рече: Учитељу! Видесмо једног где именом Твојим изгони ђаволе, и забранисмо му, јер не иде с нама за Тобом. И рече му Исус: Не браните; јер ко није против вас с вама је.“ (Лк.9.49-50) . Рекао да је то обличење и да нема везе са Светом Тајном свештенства, што је и тачно. Када ми је рекла за овај део, нисам имао сумње у вери, већ нисам знао како се тумачи овај део, тј. нисам успео да нађем код Светих отаца. Једном приликом сам питао свог богослова који ме је поучавао веронауку још у средњој школи, али нисам баш разумео шта ми је рекао, нешто у смислу да је у то време било много магије, астролога, врачара, магова који су узимали име ђавоље у „лечењу“. А када се Господ Исус Христос појавио онда су у Његово име истреривали, а Господ је то дозволио јер хришћанско учење у том тренутку није дошло у потпуности до изражаја. У нади да ће ми бити на корист, а и осталим верницима, помозите. Свако добро од Господа!
Стефан


Одговор:
Радујсја, драги брате Стефане! Ово је добро и поучно питање, у коме се види да може (а не би требало) један цитат, (поготово када је ван контекста целокупног Св. Писма) , из Св. Писма да ствара такву недоумицу. Такве се недоумице најчешће стварају код протестаната и секташа, а не код Православаца због тога што код њих нема Светог Предања, а код нас има. У Православљу је Вера основана и на Светом Писму и на Светом Предању, а Свето Предање је та жива и животна вера, живо Свето Писмо којим верници живе још од времена Христа и Његових Светих Апостола; значи да је непрекидан живот по Христовим речима и учењима, од којих се многи налазе у Светом Писму, а многи и не, него се налазе у живом Светом Предању. О томе нам Св. Апостол и Јеванђелист Јован Богодслов посведочи кад каже: „А има много друго што учини Исус, које кад би се редом написало, ни у сами свијет, мислим, не би стале написане књиге. Амин.“ (Јов. 21, 25) . Дакле, видимо на није баш све у Светом Писму, него и у Светом Предању којега иноверци немају. Извините што је овај пример можда баналан, али, Свето Писмо је као списак састојака за неки рецепт за јело, а Свето Предање је упутство! Мало вреди иноверцима што имају списак састојака без упутстава, јер, од јаја, млека, и брашна може да се направи хлеб, а може и палачинке! Дакле, да пређем на Ваше питање, о том цитату из Св. Писма, Св. Ћирил Александријски, између осталог, каже: …“Христос рече ‘…Не браните; јер ко није против вас с вама је’, јер с нама који Христа волимо, су сви који желе да раде Њему на славу, и с тиме су крунисани Његовом благодаћу.“ Међутим, додаје: „Морамо веома пажљиво посматрати такве догађаје. Заиста има људи који, иако нису достојни Христове благодати, стварају углед да су свети и часни те га користе као прилику за зараду. О таквима се може казати да су безобразни лицемери, који грабе част за себе иако их Бог није позвао…’Ја нисам послао пророке, али су пошли; Ја им нисам говорио, али су пророковали.’ (Јер. 23, 21) . Дакле, могао је да каже и о овима – Ја их нисам благословио, али су се лажно понашали као да су ови дарови њихови. Можда се неки и не слажу са тиме, али ко, о Годподе, зна шта је у срцу човека? Ко види шта се то крије ту? Само Ти, Који си срца створио и испитивао! “ Др. Емилијан М. Чарнић, (1914г.-1995г.; био је професор на Теолошком Факултету Српске Православне Цркве у Београду) , такође коментарише; у својој књизи „Еванђеље по Луки – превод и тумачење“, каже: „Док је Спаситељ хвалио добра дела учињена у Његово име, Јован му прича како су видели, вероватно за време прве мисије, неког човека како Исусовим именом истерује демоне, иако није припадао ужем кругу Његових ученика. Овај човек је много слушао о Исусу и био је под јаким утиском Његове силе и узвишености. У целој Светој земљи Исусово име је било познато као име човека који је речју и делом показивао своју моћ над људима и њиховим душама, нарочито над болесницима и њиховим збуњеним духовима. То је дало повода и овом човеку, који није припадао кругу Исусових ученика, да употреби Исусово име и да са успехом осолобађа своје сународнике злих духова, иако лично није познавао Исуса нити Исус њега. Јован је мислио да би му требало забранити да спомиње Исусово име, зато што га Исус није овластио као Дванаесотицу (Лк. 9, 1) и Седамдесетдвојицу (Лк. 10, 1) . Но Исус сматра да овога траба оставити да и даље ради, зато што је он на путу ка Исусу – да постане Његов следбеник и радник у Његовом Царству.“ Дакле, види се да само Бог зна шта је човеку у срцу, и да је човек то, у овом случају где је истеривао демоне у Христово име, радио можда часно и исправно, а можда лажно и грешно; то само Бог зна. И зато, није то на нама да судимо, него ће Бог судити. А на нама је да живимо како нас Христос благодаћу води и учи у Његовој Цркви основаној на Његовим живим речима, делима и примерима сачуваним у Светом Писму и Светом Предању; а други, дакле, који нису с нама, (нека им буде као што рече Др. Емилијан Чарнић) , су можда тек на путу ка Христу. Примите срдачан поздрав уз жељу да Вас благодат и жива реч Светога Писма и Светог Предања увек чувају и воде ка Спасењу! о. Раде

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *