NASLOVNA » BIBLIOTEKA, Sveto pismo i tumačenja » TUMAČENJE OTKRIVENJA

TUMAČENJE OTKRIVENJA

 

TUMAČENJE OTKRIVENJA
 

 
66. poglavlje
O tome šta je rekao Onaj Što sedi na prestolu
 
21; 5 – 6 – I reče Onaj Što sedi na prestolu: Evo sve činim novim. I reče mi: Napiši, jer su ove reči verne i istinite. I reče mi: Svrši ce! Ja sam Alfa i Omet, Početak i Svršetak.
 
Te su reči istinite jer ih izgovara sama Istina i poznaju se po delima, a ne u simvolima. – Hristos, prvi po Božanstvu i poslednji po čovečanstvu, koji Svojim promislom obuhvata sve, od prve besplotne tvari do ljudi.
 
21; 6 – Ja ću žednome na dar dati sa izvora vode života.
 
On obećava da će žednom pravde dati blagodat živototvornog Duha, za koju je u Evanđeljima obećao da će je nisposlati onima što u Njega veruju. Daće je besplatno ili stoga što stradanja sadašnjeg vremena nisu ništa prema slavi koja će nam se otkripš (Rim. 8; 18) ili pak stoga što se ona, po čovekoljublju Darovatelja, ne može dobiti za bogatstvo (novac) nego isključivo za dobra dela.
 
21; 7 – Koji pobedi naslediće sve ovo, i biću mu Bog, i on će Mi biti sin.
 
Onaj ko pobedi u bici sa nevidljivim demonima dobiće ta blaga onda kada postane sin Božiji i kada se bude naslađivao duhovnim zadovoljstvima.
 
21; 8 – A strašljivima i nevernima i nečistima i ubicama i bludnicima i vračarima i idolopoklonicima i svima lažama njima je udeo u jezeru koje gopu ognjem i sumporom, što je druga smrt.
 
Želeći naše spasenje, Bog dobročinstvima i patnjama upravlja i obraća svakog čoveka ka nasleđivanju večnih dobara, predočavajući nam svetlost nebeskog Jerusalima i tamu i užase geene kako bismo, dok je vreme, činili dobro ili zato što priželjkujemo večnu slavu, ili iz straha od beskonačnog srama. Zato je o odbačenima, strašljivima i slabima u borbi sa đavolom rečeno da će biti osuđeni na drugu smrt. – Umilostivivši dobrim delima Darovatelja milosti, Koji ne želi smrt grešnika nego njegovo preobraćanje, neka i mi zadobijemo Njegove darove, ne zasluživši ih rečitim poukama, nego delima i stradanjima, jer je od Njega bilo dovoljno samo obećanje dobara i odvraćanje od zla da bi zatim bili ili kažnjeni ili udostojeni počasti oni koji su zaslužili kaznu ili počast. On je, pored svega toga, blagoizvoleo i da postrada za nas, kako se ne bi moglo reći da je u cilju našeg ozdravljenja i popravljanja (ιατρεια και επανορθωσις) On nešto zanemario. Zato nećemo uzalud primati blagodat Božiju, nego ćemo kroz preobraćanje, dobročinstva i dobra dela dostići obećana blaga u Hristu, Gospodu Bogu našem, Kojem neka je sa Ocem i živototvornim Duhom slava i moć sada i uvek i u vekove vekova. Amin.

Ključne reči:

Jedan komentar

  1. Branislav

    Hvala Gospodu

Ovde napišite komentar ukoliko želite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *