NASLOVNA » BIBLIOTEKA, Sveto pismo i tumačenja » TUMAČENJE OTKRIVENJA

TUMAČENJE OTKRIVENJA

 

TUMAČENJE OTKRIVENJA
 

 
48. poglavlje
O tome da se od trećeg zla reke pretvaraju u krv
 
16; 4 – 6 – I treći angeo izli čašu svoju na reke i na izvore vodene; i postade krv. I čuh angela voda koji govori: Pravedan si Ti, Koji jesi i Koji beše, i Sveti, što si ovo sudio; jer proliše krv svetih i proroka, i krv si im dao da piju jer su zaslužili.
 
I otuda je očigledno da su nad stihijama, kako je pomenuto ranije, postavljeni angeli, među kojima jedan. koji upravlja vodama, hvali Boga zbog toga što je poslao doličnu kaznu na grešnike i što je onima, čije su se ruke zacrvenele od krvi svetih, dao da piju krv. Ovim se pokazuje i to da će mnogi, čvrsti u veri, udostojivši se u to vreme proročkog dara, biti pobijeni od strane đavoljih slugu, ili da će im u tome pomagati i kamenosrdni Jevreji, koji odbacuju propoved božanskih proroka i opravdavaju (δικαιουντας) njihovo ubijanje, kao što je o njima rekao i Gospod da zidajući grobnice prorocima, odobravaju njihovo ubijanje (v. Lk. 11; 47 – 48).
 
16; 7 – I čuh žrtvenik gde govori: Zaista, Gospode Bože Svedržitelju, istiniti su i pravedni sudovi Tvoji.
 
Žrtvenik ponekad označava Hrista – jer se u Njemu i kroz Njega Ocu prinose slovesne paljenice i žive žrtve, kakve su nas apostoli naučili da prinosimo (v. Rim. 12; 1; Jevr. 13; 15). Ponekad se tako imenuju i angelske sile, koje uznose naše molitve i duhovne žrtve, jer su svi oni duhovi na služenje onima koji će naslediti spasenje (Jevr. 1; 14). Tako se, kaže on, iz ovog služebnog žrtvenika začuo glas, hvaleći pravednost Suda Božijeg, koji prevazilazi (υπερβαινει) svaki um i reč. Osim toga, i iz evanđelskih spisa znamo da se razumne (umne, duhovne) sile raduju i vesele zbog spasenja onih koji su se preobratili kroz pokajanje i tuguju zbog njihovog skretanja sa istinitog puta, blagodareći Bogu zbog kažnjavanja prestupnika Božijih zapovesti ne bi li tako makar delimično (prestupnici) zadobili oproštaj grehova. Postarajmo se da im našim preobraćanjem donesemo radost i likovanje. Razmišljajmo o tome da nas božanstveni angeo, koji prati svakoga od nas, poučava nekom neizrecivom rečju i rukovodi u našim postupcima, a svojim umom kao da besedi (προσομιλουντα) sa našim umom. Zbog onih koji slušaju njegove savete on se raduje, dok se, podražavajući Boga, žalosti zbog onih koji ih prestupaju, kao što znamo iz dušekorisnih (ψυχωφελων) povesti. Kada je jednom neki čovek, obuzet mnoštvom grehova pošao u crkvu, angeo ga je, ožalošćen i ogorčen, izdaleka pratio; čovek je obećao da će se obratiti, napustiti prethodni život i popraviti se pred Darovateljem milosti. Pri izlasku iz crkve, angeo je išao napred, a lukavi demon, koji se ranije radovao, a sada bio posramljen, sledio ih je ostavši daleko iza njih. Neka naš život u Bogu bude na posramljenje demona i na radost angela, da bismo, likujući zajedno sa njim, glasom radosti i ispovedanja (Ps. 42; 4) zablagodarili za pobedu nad lukavim silama Hristu Bogu našem, Kojem sa Ocem i Svetim Duhom dolikuje slava, sada i uvek i u vekove vekova. Amin.

Ključne reči:

Jedan komentar

  1. Branislav

    Hvala Gospodu

Ovde napišite komentar ukoliko želite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *