ТЕОДУЛ

 

ТЕОДУЛ
 

 
БОГ ОД БОГА
 
Еда ли ја који отварам материцу не могу родити? вели Господ.
Еда ли ћу ја који дајем да се рађа бити без порода? говори Бог твој. Исаија 60, 9.
Само неки бог може спасти свет! То је последњи крик философа и пророка старога времена. То је крик човечанства у оковима “књаза овога света”, у лавиринту без врата и прозора, у животу који увире у Нирвану или у Хадес.
Да се тај крик раније чуо, раније би се и Бог јавио свету. Али људи су се уздали у себе, у своју памет и своју снагу. Нису ни слутили да њиховом памећу управља сата на, и да он употребљава њихову снагу на службу себи. Сва памет и сва наука и вештина и сва снага људска употребљена је била на зидање храмова демонима, на велича ње демона као богова. Човек се мора дивити величанственим пагодама у Индији, пирамидама и храмовима у Мемфису и Карнаку, светилиштима по Асирији и Јелади, и по острвима индијског и тихог океана, као и онима по Америци; мора се дивити као изванредним и монументалним делима уметности људске. Али човек мора да се заплаче од јада и стида кад чује, коме су та светилишта посвећена. Змијама и крокодилима, мајмунима и биковима, фантазијама и баснама.
Сва уметност и сва култура могу бити у служби лажи онако исто као и истине, и у служби сатане исто као и у служби Бога. Сва уметност и култура пре Христа стајала је у служби сатане. И данас стоји она тако као и некад у народима незнабожним. Зато, знај Теодуле, да уметност и сва култура ма ког времена, нема вредности сама по себи него по божанству коме служи. И гле, ни у једном од тих величанствених светилишта незнабожних, тако богато украшених и окићених, није се јавио Спаситељ света, про речени Месија, него у једној пештери. Али та пештера, подземна и мрачна, скромна и проста, ипак у многоме је импозантнија од свих пагода и храмова незнабожних. Јер њу је створио у почетку стварања света Онај који се и родио у њој. Она је непроменљива и трајна као свет, док су пагоде и светилишта незнабожна, ма колико велика и чудна, нагрижена зубом времена, и уколико се стално не подупиру нахерена и дремљиво склона паду и смрти. Витлејемска пештера пак стоји данас иста и истоветна каква је била и пре 2000 година; онако исто као што стоје Хималаји и Арарат. Јер је дело руку Божјих а не човечјих.
У том праисконском храму Божјем, старијем од свих осталих рукотворених храмова и трајнијем од свих, у том тору овчијем и јагњећем, јавио се Онај који је јачи од људи, јачи од света, и јачи од Хадеса и свих адских сила и свих зала.
Теодуле мој, јавио се Бог. Син Божји, или Бог од Бога.
Нека умукне свако сведочанство људско, и нека се замрзне реч на уснама мојим, Теодуле. Чуј Његово сведочанство, Његову реч:
Ја сиђох с неба.
Ја дођох у име Оца својега.
Да сви поштују Сина као што поштују Оца.
Нијесам сам, него ја и Отац који ме посла.
За мене свједочи Отац који ме посла.
Ја не примам свједочанства од човјека.
Отац који ме посла свједочи за мене.
Сам од себе не дођох него има Истинити који ме посла, којега ви не знате; ја га знам, јер сам од њега и Он ме посла.
Ја не тражим воље своје него вољу Оца који ме посла.
Прегледајте Писма, и она свједоче за мене.
Син не може чинити ништа сам од себе него што види да Отац чини; јер што Отац чини оно и син чини онако.
Ја од себе не говорим.
Као што мене зна Отац, и ја знам Оца.
Онај који ме посла са мном је.
Ја свагда чиним што је Њему угодно.
Ви сте од нижијех, ја сам од вишијех; вu сте од овога свијета, ја нијесам од овога свијета.
Који мрзи на мене, мрзи на Оца мојега.
Отац који стоји у мени, он твори дјела.
Нико неће доћи Оцу до крозаме.
Ти си Оче у мени и ја у теби.
Који вјерује мени, видје Оца.
Ја сам у Оцу и Отац у мени.
Ја сам врата.
Ја сам пастир добри.
Ја сам свјетлост свијета.
Ја сам пут, истина и живот.
Ко види мене, види Онога који ме је послао.
Још је рекао, да је Он пут. А људи су се ломили по беспућима и раскршћима из покољења у покољење.
Још је рекао, да је Он истина. А род људски је сав затрован био пилулама лажи од онога који је назван “отац сваке лажи”.
Још је рекао, да је Он живот, не несвесан и ништа ван живот у индијској Нирвани, нити језиво неумирање у грчком Хадесу, нити утопљење личног живота у етарни живот неког свеопштег етарног стојичког божанства, него баш прави живот, какав жели свако срце људско, у крилу Оца небесног, у Рају слаткоме, где се праведници сијају као сунца.
Још је рекао, да је Он пастир. Вукови са демонским духом а у човечијем облику наметали су се за пастире народима земаљским, не да би их сачували него да би их застрашили, збунили и растргнули. А Он, као пастир добри, дошао је да ни стотој овци не да да се изгуби, него је тражи и спасава.
Још је рекао, да је Он лекар, и да је дошао болесним а не здравим. У самој ствари здравих није ни било у све ту, али је било многих који су као тешки болесници у врућици уображења мислили да су здрави.
Још је рекао, да је Он Син Божји, да је старији од праоца Аврама, и да му је име Почетак. Дошао је к људима као посланик Оца свог небесног, јединог живог Бога, који има очинску љубав према људима и жели кроз Њега, свог превечног и јединородног Сина, да усини све људе по њиховој вери и слободној вољи и да их уведе у Своје бесмртно царство небесно.
Још је рекао, да ко Њега верује, има живот вечни; ко Њега прима, прима и Оца који га је послао, и ко за Њим иде тај спасава душу своју. А ко Њега не поштује, не по штује ни Оца Његовог, јер вели: Ја и Отац једно смо.
Ја и Отац једно смо.
Док видјело имате, вјерујте видјело да будете си нови видјела.
Без мене не можете ништа чинити.
Ја идем к теби Оче.
Дао си ми власт над сваким тијелом.
Даде ми се свака власт на небу и на земљи.
Ово је сведочанство Месије о самоме себи; сведочањство речима, које се у пуној и превршеној мери потврдило делима Његовим.
Никад ниједан човек у историји света није говорио с таквом силом и влашћу као Он. И никад ниједан човек од памтивека није показао таква моћна дела као Он.
Ни ангел ни човек него Син Божји и Бог од Бога. Јер да је ангел, зар би велики архангел Гаврил, војвода ангела, спуштао се да објави Његово рођење? А да је човек, зар би Јован Крститељ, највећи од људи “од жена рођених”, био Његов претеча и слуга?

Comments are closed.