Саопштење за јавност Синода СПЦ поводом Сабора на Криту

У братској љубави, са одговорношћу и надама припремајући се за долазак на Свети и Велики Сабор Православне Цркве, који ће, ако Бог дâ, бити одржан у Православној академији на Криту о Педесетници, од 17. до 26. јуна 2016. године, Свети Архијерејски Синод у проширеном саставу на свом заседању одржаном у Српској Патријаршији у Београду, 15. јуна 2016. године, с обзиром на ситуацију насталу после одржавања редовног Светог Архијерејског Сабора Српске Православне Цркве, доноси следећу одлуку:

Најпре, имајући свест о величини и значају Сабора, наша Црква жели да у духу црквоградитељства допринесе да и овај Свети и Велики Сабор испуни критеријуме и меру истинских Сабора из историје Православне Цркве и оправда свој назив.

Са друге стране, наша Црква захтева да проблеми и питања не само Српске Православне Цркве него и оних најсветијих Цркава које су отказале своје учешће на Сабору, морају бити разматрани на овом Сабору.

img1

У том циљу, Свети и Велики Сабор треба да траје док се сва питања не размотре и он не може бити талац унапред срочених и октроисаних правилника. Тек са пуним консензусом Сабор се може сматрати Светим и Великим Сабором.

Коначно, наша Црква инсистира на томе да сабрање на острву Криту буде почетак саборског процеса, да постављена питања решавају у његовом току, а у духу саборно-васељенског предања Цркве Христове.

Уколико Цркве које су већ присутне на Сабору, на челу са Васељенском Патријаршијом, истрају у ставу да одсутне Цркве без стварног разлога бојкотују рад Сабора и уколико већ присутне Цркве одбију да узму у разматрање сва постављена питања, проблеме и несугласице, представници Српске Православне Цркве на Сабору биће, нажалост, присиљени да напусте заседање тога Сабора и да се на тај начин придруже Црквама које су већ одсутне.

Овакав став представља доследно спровођење одлука Светог Архијерејског Сабора Српске Православне Цркве одржаног у мају месецу 2016. године.

У духу наше црквене и пастирске одговорности, износимо ове ставове са надом у просвећујуће дејство Свесветога Духа.

АЕМ и Патријарх српски

Председник Светог Архијерејског Синода

И Р И Н Е Ј

 

Извор: http://spc.rs/saopshtenje_za_javnost_31

2 Comments

  1. Др Василије П.Гајић

    Тја, када се узме (здраво за готово) да је тзв. СА Синод – ВЛАДА СПЦ-е (извршна власт) онда је нормално да има и ПРЕМИЈЕРА а могу га назвати и ПРЕДСЕДНИКА е сад’ велико је питање која “величина” потребује то “знаменито” место ….. а да потребује изгледа да да !
    Очигледно је да председник владе има већа овлашћења од осталих чланова па би правилније, за мене, било да носи “радну титулу” ПРЕМИЈЕРА .

  2. Др Гајић П. Василије

    “У том циљу, Свети и Велики Сабор треба да траје док се сва питања не размотре и он не може бити талац унапред срочених и октроисаних правилника. Тек са пуним консензусом Сабор се може сматрати Светим и Великим Сабором.”
    1) “свети и велики сабор треба да траје …..”
    2) ” тек са пуним концезусом (ваљда са свим православним патријарсима, митрополитима, архиепископима, епископима, представницима монаштва , утицајним мирјанима …) Сабор се може сматрати светим и великим”

    Шта је овде тачно да сабор траје и траје и да “ТРЕНУТНО” није ни свет а ни велики јер представља мали број верника …. шта да се ради када је Русија велика !