Реинкранација

Питање:
Драги оче, Тренутно, проповједам једном Хиндусу. Покушавам да му објасним да се принцип карме не спомиње у Библији. Све његове читате сам успео да му разјасним осим овог: Јован 9: 1-2 1. И пролазећи видје човјека слијепа од рођења. 2. И запиташе га ученици његови говорећи: Рави, ко сагријеши, овај или родитељи његови, те се роди слијеп? Зашто апостоли мисле да је слеп човјек можда згрешио, те се роди слеп. Како човјек може да згреши пре него што се роди? У овом цитату, прародитељски грех се не узима у обзир. Хиндус, коме ја сада тренутно проповједам, мисли да апостоли вјерују у закон карме па су зато поставили такво питање. То јест, овај слеп човјек је можда згрешио у свом прошлом животу, па као казна по закону карме, можда се родио слеп. Можете ли Ви објаснити зашто су апостоли мислили да је слеп човјек можда нешто згрешио па се зато родио слеп? На први поглед, апостоли мисле на закон карме? ? !
Владимир


Одговор:
Драги Владимире,  
Од постања света је познато да је је узрок болести и смрти – грех. Такође је познато да је душа много претежнија од тела, и да Господ допушта телесне болести и недостатке, како би нас избавио од наших сопствених склоности ка греху, и у крајњем смислу – смрти духовне. Због тога сматрам да су апостоли поставили такво питање, имајући у виду Божије свезнање. Наиме, познато је да Господ зна, не само какав је ко сада, него и какав ће ко бити. Господ понекад допушта болести како би човека сачувао од већег зла и вечне смрти. Тако је могуће да се човек роди богаљ, или да то постане касније, по Божијем допуштењу, како би се спасао од већих зала у која би упао да је остао сасвим здрав и читав,  да није био болестан или богаљ. Мислим да је то апостолима, као и Израиљу у то доба, било јасно. Због тога и питају – да ли је Господ допустио слепило код овога човека, због његових грехова? Поздравља те,  
о. Срба

Comments are closed.