Раздвојеност хришћана

Питање:
МЕНИ СЕ ДУША ЦИЈЕПА КАДА СВЈЕДОЧИМ РАЗДВОЈЕНОСТИ КРШЋАНА-ХРИШЋАНА-А ПРЕТЕНДИРАМО ДА БУДЕМО СОЛ ЗЕМЉИ.ЗАР НИЈЕ ИСУС-ХРИСТОС У СВОЈОЈ ВЕЛИКОСВЕЋЕНИЧКОЈ МОЛИТВИ МОЛИО ДА МИ БУДЕМО ЈЕДНО КАО ШТО ЈЕ ОН У ОЦУ И ОТАЦ У ЊЕМУ ЈЕДНО.ЗАШТО СЕ МИ ДИЈЕЛИМО-А ЗНА СЕ КО ЈЕ ЗЛОДУХ ПОДЈЕЛЕ А ТКО СВЕТИ ДУХ КОЈИ УЈЕДИЊАВА.ЈА САМ ПО РОЂЕЊУ КАТОЛИК, АЛИ ЧИТАМ И ПРАТИМ И ПРАВОСЛАВЛЉЕ И СТВАРНО КАО ВЈЕРНИК НЕ ВИДИМ НИКАКВУ ДОГМАТСКУ РАЗЛИКУ.ОСОБНО САМ ДА ПАПА БУДЕ ПРИМУМ ИНТЕР ПАРЕС
Анто


Одговор:
Драги брате Анто, Саучествујем у Твојој жалости што Црква Христова није јединствена, а Христос је, како и сам примећујеш, молио свог небесног Оца да и ми, као и Он са Оцем и Духом Светим, једно будемо. Има један леп иконографски мотив: „Визија Светог Петра Александријског“, у којој се он моли пред Христом коме је одећа исцепана. Свети Петар пита Христа: „Христе, ко Ти поцепа одећу? “ „Арије безумни“, одговара Христос. Дакле, онај који је погрешно, лажно проповедао о Христу и тиме цепао Цркву Његову. Православна црква је за време читавог постојања Цркве сачувала јединство са Христом и јединство у Цркви, својом светошћу и исправношћу учења, ослањајући се на Свето писмо и Свето предање. Не морам да Ти објашњавам подробно оно што Ти добро знаш. Те догматске разлике, које Ти не примећујеш, и нису тако мале и незнатне, да би се преко њих могло једноставно прећи. Римокатолички додатак у Осмом члану Симола вере, да Дух Свети исходи и од Сина, велико је одступање од Једне Свете цркве. Причешћивање бесквасним хлебом и под једним видом, моменат претварања хлеба и вина у Тело и Крв Христову, такође су непотребне новине, које је Римокатоличка црква увела. Кад се томе дода обавезни целибат, учење о безгешном зачећу (и рођењу) Дјеве Марије, безгрешност папе када објављује истине вере, као и жеља да папа има примат у Цркви, а не само да буде први међу равнима, мораш признати, драги брате Анто, да све то заједно заиста нису мале разлике. Јединства нема без заједничке Литургије и причешћа, а овога не може бити без јединства у вери, а јединство у вери се постиже искреном и нелицемерном љубављу, онако како то православни свештеник објављује на Светој литургији, пре Канона евхаристије (пре претварања хлеба и вина и Тело и Крв Христову) : „Љубимо једни друге да бисмо једнодушно исповедали“ а верни народ наставља „Оца и Сина и Светога Духа, Тројицу једносуштну и нераздељиву! “
Да нам Господ помогне и благослови нас, да дочекамо и да се поклонимо Његовом славном васкрсењу.
Поздравља Те о. Душан

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *