OMILIJE

 

OMILIJE
 
DANAS SE RODIO BOG I ČOVEK
 
Kad kažemo: Hristos se rodi, isto je kao i da kažemo: Mesija se rodi, ili Car se rodi, ili Spasitelj se rodi!
Pozdravljajući se tako mi tvrdimo i drug drugu svedočimo, da je došao u svet Onaj koji je trebao doći radi spasenja ljudskog, i da drugog izvan Njega ne treba čekati. Onaj, koga je Bog obećao našim praroditeljima izgnanim iz Raja; koga su neznabožni narodi i plemena tamno naslućivali; koga su proroci jevrejski jasno prorekli; za kojim je bezbožno čovečanstvo hiljadama bolno uzdisalo.
Onaj se zasija na zemlji kao sunce posle duge noći. I tako kad kažemo: Hristos se rodi, mi svedočimo, i da je Svevišnji održao Svoje obećanje, i da su se slutnje čovečanstva ispunile i da su se proročanstva proroka ostvarila, i da su uzdasi ljudski utoljeni radošću.
Mesija se rodi. Najčudesniji, istovremeno Čovek i Bog – da se umorne oči ljudske odmore na Njemu i ne pogledaju drugog Mesiju.
Car se rodi, Najsilniji, istovremeno sa žezlom moći i kandilom milosti – da se i najmanji usprave i uskliknu: mi smo carska deca.
Junak se rodi, Nepobedivi, da odbrani pravedne, da osvoji grešne, da sruši duhove zlobe podnebesne.
Putovođ se rodi, Najvidovitiji, da zalutale izvede i povede.
Prosvetitelj se rodi, Najprosvećeniji, da rastera mrake i prosvetli pomračenje.
Pastir se rodi, Najbrižniji, da spase stado od vukova i pribere ga u svoj tor.
Hranitelj se rodi, Najbogatiji, da ishrani gladne, ne zemljom no nebom, nebeskim telom svojim i plamenom krvlju Svojom.
Čovekoljubitelj se rodi, Najređi, da prigrli na grudi svoje i oživi ljubavlju bezbrojnu siročad Svoju, koja su dugo gredila iz groba života u grob smrti.
Otkrovitelj se rodi… Najveći, da povuče zavesu i otkrije smrtnim carstvo nebesko.
Sve to označava one čarobne reči, s kojima se hrišćani o Božiću pozdravljaju i s kojima i ja vas, braćo, pozdravljam:
Hristos se rodi!
 
„Misionar“ – 1936. g.

Ključne reči:

2 komentar(a)

  1. Po mom skromnom mišljenju, dve najlepše ode ženskom rodu su ispevane u prozi ovog članka Djevi Mariji i u tumačenju dvadesete glave Jovanovog Jevanđelja Ave Justina Svetoj Mariji Magdalini. Oba članka me dovedu do suza, a pročitao sam ih bezbroj puta.

  2. Pingback: Sveti Vladika Nikolaj: NEDELJA CARINIKA I FARISEJA. JEVANĐELJE O PRAVOM I NEPRAVOM BOGOMOLJCU – Manastir Vavedenje

Ovde napišite komentar ukoliko želite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *