NASLOVNA » BIBLIOTEKA, Duhovno uzdizanje » NEVIDLJIVA BORBA – KNJIGA ZA MONAHE I MONAHINJE

NEVIDLJIVA BORBA – KNJIGA ZA MONAHE I MONAHINJE

 

NEVIDLJIVA BORBA
KNJIGA ZA MONAHE I MONAHINJE
 
NIJE DOBRO ODVEĆ ŽELETI OSLOBOĐENJE OD NEVOLJA KOJE TRPIMO, NEGO SE TREBA POTPUNO PREDAVATI VOLJI BOŽJOJ
 
Kad se nalaziš u nekoj nevolji i podnosiš je s trpljenjem i zahvalnošću, pazi da te ne prevari neprijatelj ili tvoje samoljublje i zaželiš da je se oslobodiš, jer ćeš u tom slučaju pretrpeti dva gubitka: prvo ćeš, ako ne sasvim a ono delimično, oslabiti vrlinu trpljenja koja će, zbog toga što se želja za izbavljanjem od teškoća ne ispunjava, slabiti sve većma, te ćeš dospeti u stanje razdraženosti i netrpeljivosti. Drugo, od toga trenutka tvoje trpljenje biva po nevolji, a Bog voli onog ko daje rado. Zato će, premda ćeš i dalje trpeti, jer sama želja da se čovek izbavi nevolje ne donosi izbavljanje, biti bez nagrade. Bog će te nagraditi za trpljenje do onog časa do koga si trpeo krotko. Od vremena pak kada ti je želja za izbavljanjem došla i otkad trpiš preko volje, nećeš primati ništa. A ako odbacuješ i ugušuješ želju za izbavljanjem od stradanja i predaješ sebe potpuno blagoj volji Božjoj i izjavljuješ gotovost da rado pretrpiš i sto puta veće nevolje nego što su ove, samo ako Bogu bude ugodno da ti ih pošalje, makar se tvoje stradanje produžilo samo koji čas pa i manje, Bog će ga primiti za najduže.
Isto tako, ne daj ni u drugim slučajevima na volju svojim željama, nego ih drži u svojoj vlasti i upravljaj sve isključivo jednom cilju: pokoravati se i živeti u svemu po volji Božjoj. Tada će i sve tvoje želje biti pravedne i ti ćeš ostati miran u svakom neprijatnom slučaju koji ti se dogodi, jer ćeš nalaziti mir u saznanju da sve biva po volji Božjoj. Kad iskreno veruješ da ti se ne može ništa dogoditi bez volje Božje i kad ne želiš ništa drugo, osim da u svemu nju ispunjavaš, ti ćeš uvek imati samo to što želiš, ma šta se s tobom dogodilo.
Ipak, pod tim da sve biva po volji Božjoj ne podrazumevam i tvoje grehe i grehe drugih (jer Bog ne želi greh), nego mislim na nevolje i teškoće koje nam Bog šalje da nas urazumi ili kazni za grehe. One su blagotvorne i s pravom se nazivaju spasonosnim krstom koji Bog često stavlja na svoje ugodnike.
I što sam rekao: ne želi da se izbaviš od nevolja, razumej pravilno. Mi ne možemo ne želeti da budemo slobodni od nevolje jer je Sam Bog stavio u našu prirodu želju da nam bude dobro. Zato je i u molitvi koju je Sam za nas dao na kraju stavio: I ne uvedi nas u iskušenje, što mi svakodnevno po nekoliko puta ponavljamo. Ako nam dakle Bog i posle te molitve šalje stradanja, znači da je to Njegova volja, kojoj mi, kao Njegove tvari, valja krotko da se pokorimo kao nečemu što je neophodno za spasenje.
Pa i kad govoriš molitvu: Ne uvedi nas u iskušenje, dodaj: Ali ne moja volja nego Tvoja neka bude, podražavajući u tome Gospodu Spasitelju. Govori je ne zato što ni po kakvu cenu ne želiš iskušenje, nego samo zato što je Gospod zapovedio da se tako moli. Nosi pored toga uvek u duši potpunu gotovost da s radošću primiš sve što Bogu bude ugodno da ti pošalje. Ne popuštaj samoljubivoj želji koja teži da ti neprekidno bude dobro, jer je to na zemlji nemoguće: to je udeo budućeg, večnog života.

Ključne reči:

Ovde napišite komentar ukoliko želite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *