Ко хоће да буде први међу вама, нека свима буде слуга

Питање:
Интересује ме како се тумаче следеће речи светих отаца: Ко хоће људима да угоди, непријатељ Христов постаје и Људима је немогуће угодити, осим ако им угађамо у њиховим страстима. Како се то тумачи и у каквом је то односу са Христовим речима: Ко хоће да буде први међу вама, нека свима буде слуга. Да ли служити девојци – жени као папучар? Да ли је то грех или врлина?
Брат


Одговор:
Драги Брате, Хришћанство је лако, здраво, солидно, логично, природно… Али, зашто га људи не разумеју? Одакле толике забуне по питању сасвим логичних и једноставних, основних истина? Мислим да то долази одатле што људи не желе да прихвате да је хришћанство начин размишљања о свеобухватном, коначном, вечном, животном, истинитом, радосном… да све Христове речи имају за циљ да спасу човека из блата, смрти, трулежи, болести (умне и физичке) , да га роде за живот вечни а не живот привремени и пролазни. Збрка настаје када се принципи хришћанства примењују на приземне циљеве. Ми одбијамо да видимо себе и овај свет очима Творца, него га упорно гледамо само својим сопственим очима. Не прихватамо ум Христов већ, шта више, ум Христов процењујемо нашим сопственим умом. Као да смо ми много паметнији од Њега. Као да је Он на испиту а ми смо некаква комисија за проверу. А уствари је обратно. Угађати људима је једно. Служити људима је друго. То су две различите ствари. Опет, свако ко служи, чини то из одређеног разлога. Једини разлог који Христос препоручује јесте – ради напредовања у Вери, ради Царства Небеског и живота вечног. Ако служимо људима из неког другог разлога, онда то нема везе са хришћанством. Јер, политичари и војска служе народу у разним земљама света, па опет то није хришћанство. И послови и наука служе људима, па ни то није хришћанство. Ако служимо жени, девојци ради своје личне удобности, мира или задовољства, онда се не можемо позивати на Библију, на Христове речи, или речи светих Отаца. Они су то говорили из једног разлога, а ми то чинимо из неког другог. А разлог је уствари циљ, ради кога је то уопште и речено. Ако заменимо разлог, онда замењујемо и оно што је речено, тумачимо га другачије, употребљавамо једну ствар за нешто за шта она није намењена. Према Јеванђељу и Светим Оцима, може се служити и жени и деци и комшијама и целом свету, али из разлога спасења нас самих и наше жене, деце, комшија и целог света, а не из разлога удобности или хуманистичке или хедонистичке хармоније у међуљудским односима, просто зато да ми неби имали проблема… Јер, проблема ће бити и овако и онако. Али, је разлог тај који чини нешто вредним. Или безвредним… Поздравља те, о. Срба

Comments are closed.