NASLOVNA » BIBLIOTEKA, Vladika Nikolaj » INDIJSKA PISMA

INDIJSKA PISMA

 

INDIJSKA PISMA
 
PISMO 41
Vojvoda Ramačandra piše Pandit Gauri Šankari u Srbiju.
 
Neka ti Višnu daruje mir duši i svetlost nogama.
Ti si bramin a ja kšatrija. Ti si veliki bramin a ja mali vojvoda. No ipak nisam ni ja šudra.
Ti znaš bolje nego iko Vedante i Purane i Upanišade pa čak i Gant, svetu knjigu surovih Sika, a ja malo znam, jer sam pročitao samo Mahabharatu i Ramajanu. Pa ipak nisam ni ja prostak koji se klanja svakom kamenu kao božanstvu i koji svakom uspravljenom stubu u selu govori: AMMA![1]
Ako se ne mogu pohvaliti prvenstvom svoje kaste kao ti, možda bi se mogao pohvaliti svojim precima. Jer meni nije uzalud dato ime Ramačandra, nego iz razloga što ja nosim u sebi krv slavnog indijskog maharadže Ramačandre.
Pa sad kad sam ti kazao ko sam, ja ti dolazim sa vešću, da ja imam ćerku Mira-baj kao što ti imaš sina Anuširvanu. Ako im je takva Karma, neka se vere i neka se uzmu. Ja ne bih smeo ovo spomenuti tebi kao čoveku većem i mudrijem od mene, da meni nije to prva spomenula tvoja plemenita supruga Indumati. Ona je, veli, opazila, da se naša deca vole. Čula je iz prikrajka reči: Ti si ja, ja sam Ti, koje je Anuširvana izgovorio mojoj ćerki, i čula je te iste reči kad ih je Mira-baj izrekla u lice tvome sinu: Ti si ja, ja sam Ti. A da je ovo kod nas u Indiji izraz prave ljubavi među decom, to je tebi poznato bolje nego meni.
Što je moja kći bila verena za Ardžunu Sisodiju, pa se Ardžuna bestidno odrekao te veridbe, nije Mira-baj kriva. Niti joj to sprečava da se za drugog veri. Istina, po zakonu Manua, kad se čak i devojčica za dečaka veri, pa dečak umre onda se verena devojčica mora smatrati udovicom i ne sme se ni za koga udati. Ali ovde je drugi slučaj. Ardžuna nije umro. I Mira-baj prema tome nije udovica.
Zbog toga ja i moja žena dajemo svoj pristanak, i tvoja supruga dala je svoj pristanak. No ovu stvar ja ne mogu smatrati svršenom dok ti, koji si učitelj svima nama, ne dadeš svoj pristanak.
 
Klanja ti se i poštuje te vojvoda Ramačandra.
 
I ja svojom rukom pišem i potvrđujem da sam čula kad su Anuširvana i Mira-baj, zaklonjeni za bambusovo drveće, rekli jedno drugom: Ti si ja, ja sam Ti. Treba li ja tebe da učim, kako su velike ove reči u Indiji od praiskoni, i kako je teško ma šta nasuprot im reći?
Samo ti reci svoju reč i oni će biti srećni i verni jedno drugom do smrti kao Rama i Sita.
 
Indumati
 


 
NAPOMENE:

  1. Amma znači mama, majka.
Ključne reči:

Jedan komentar

  1. Zahvalnost za ovakav Blagoslov.

Ovde napišite komentar ukoliko želite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *