Догматика Православне Цркве – Том III (други део)

ЦРКВА – БОГОЧОВЕЧАНСКО ПРЕДАЊЕ
Црква на свом Богочовечанском путу

 

Вера – светајна и свеврлина

 

Као Богочовек, Господ Христос је први и једини у роду људском показао и доказао шта је прави и савршени човек. И божански мудро и човечански стварно занавек решио проблем човека. Са Њим и Њиме једино ми људи и знамо шта је човек у свима својим световима и просторима. И све то знамо и све то имамо у Богочовеку као Цркви. У Цркви Он нам је дао Себе — васцелог Бога, и у Себи све силе и сва средства помоћу којих сваки човек може прерадити себе из бића смртног у биће бесмртно, из бића грешног у биће безгрешно, из бића ђавољубивог у биће христољубиво, из бића ђаволиког у биће боголико. Те силе и та средства су за све људе иста и свима људима приступачна; то су: свете тајне и свете врлине. На челу свију њих налази се вера, та богочовечанска светајна, та богочовечанска свеврлина. Из ње се роје, и њоме живе, бесмртују и вечнују свесвете богочовечанске тајне еванђелске и све свете богочовечанске врлине еванђелске. То је свети наук и опит еванђелски, свети наук и опит апостолски, свети наук и опит светоотачки, свети наук и опит православни. То је васцело Предање Богочовечанско: и оно писано и оно усмено. На томе стоји и кроз то постоји и сва Црква Христова: и у њој сав Богочовек Господ Исус Христос: „исти јуче и данас и вавек”.[1] Он — са васцелом Богочовечанском Личношћу Својом и свима безбројним сутелесницима Својим.[2]

 


НАПОМЕНЕ:

[1] Јевр. 13, 8.

[2] Еф. 3, 6.

 

Comments are closed.