NASLOVNA » BIBLIOTEKA, Osnovi pravoslavlja » Dogmatika Pravoslavne Crkve – Tom III (prvi deo)
Dogmatika Pravoslavne Crkve – Tom III (prvi deo)

Dogmatika Pravoslavne Crkve – Tom III (prvi deo)

EKLISIOLOGIJA – UČENJE O CRKVI
Crkva, Svetajna Hristova – Blagovest o Crkvi i životu u Njoj

Logos vremena

 

„Tajnu volje Svoje“: „da se pod glavom Hristom sjedini sve što je na nebesima i na zemlji“[1] Trosunčani Gospod je objavio, i ostvario, ovaploćenjem Gospoda Hrista i osnivanjem Crkve u Njemu ina Njemu, i to onda kada se po promislu Božjem ispunila „punoća vremena“. Α punoća vremena je nastala kada je greh u rodu ljudskom bio dostigao sve vrhunce svog razaračkog i smrtonosnog delovanja i pretio da rod ljudski potpuno ođavoli i osatani, satirući u njemu sve što je božansko i bogočežnjivo[2]. Tajna vremena je u tajni volje Božje: vreme je imalo da se osveti ovaploćenjem Boga Logosa i Njegovim Bogočovečanskim domostrojem spasenja, jer je i vreme sazdano kroz Boga Logosa i radi Boga Logosa[3]: jedino u Bogu Logosu je logos, smisao, logika, i vrednost vremena, i sva njegova ekonomija. Bog Logos vodi ekonomiju vremena; i sve što prethodi ovaploćenju Boga Logosa, Njegovom silasku u naše zemaljsko vreme, ustremljeno je „na ekonomiju, na uredbu punoće vremena“.[4] U stvari, vrhovnu vlast nad vremenom i vremenima, nad rokom i rokovima ima Gospod Svedržitelj, Gospod Sveosmislitelj. On vodi i vreme i vremena, rok i rokove, putevima Svog božanskog promisla, a ljudima je od te prevelike tajne poznato samo nešto, i to onoliko koliko im je neophodno radi njihovog spasenja[5].

 


NAPOMENE:

[1] Εf. Ι, 9. 10.

[2] Sr. Gal. 4. 4—5; Rm. 3, 9—19.

[3] Sr. Kol. 1, 16; Jn. 1, 3.

[4] Εf. Ι, 10.

[5] Εf. 1, 10; Gal. 4, 4.

 

2 komentar(a)

  1. Šta je to pliroma

  2. Pliroma ili punoća božanskog.

Ovde napišite komentar ukoliko želite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *