Догматика Православне Цркве – Том III (први део)

ЕКЛИСИОЛОГИЈА – УЧЕЊЕ О ЦРКВИ
Црква, Светајна Христова – Благовест о Цркви и животу у Њој

Црква – оваплоћени Бог Логос

 

Црква је оваплоћени Бог Логос. Зашто? – Да би собом васпоставила првобитну логосност свету. У томе учествује Бог Отац Својим благовољењем, Бог Дух Свети Својим садејством, а оваплоћени Бог Логос, Спаситељ, васцелим Својнм бићем и свуколиком Својом богочовечанском делатношћу. Све са једним циљем: да род људски, а преко њега и сву твар, спасе од греха, смрти и ђавола. У бескрајном човекољубљу Свом Бог Отац прима добровољни самопожртвовани Богочовечански подвиг возљубљеног Сина Свог: “да кроза Њ помири све са собом, створивши мир крвљу крста његова, кроза Њ све, било на земљи или на небу .

Ето ради чега je Бог Логос постао човек: да уништи грех, тај једини узрок немира у свету и непријатељства према Богу, и да тако крвљу крста Свог створи мир између Бога и свега што је на земљи и на небу. А да људима не би на силу наметнуо Себе, Cпacитељa, и да би их човекољубљем Својим орасположио за спасење од греха, Он Својом добровољном крсном жртвом уништава највећег непријатеља рода људског: смрт. Добровољном смрћу Својом уништава смрт нашу. У томе се и састоји Његова човекољубива жртва за нас. Као свемоћни Бог, Он је могао спасти људе од греха и на други неки начин. Али, сваки други начин био би израз више Његове свемоћи божанске неголи човекољубља божанског. А Њему je главно да се људи из љубави слободно определе за своје спасење од греха.

 

2 Comments

  1. Плирома или пуноћа божанског.

  2. Шта је то плирома