Догматика Православне Цркве – Том III (први део)

ЦРКВА – НЕПРЕКИДНА ПЕДЕСЕТНИЦА
Пневматологија – Учење о Светом Духу у Цркви

 

Охристовљење Духом Светим

 

У богочовечанском телу Цркве човек се Духом Светим охристовљује, Духом Светим живи Христом и у Христу. Само Духом Светим. “Κο нема Духа Христова, он није Његов”.[1] Ми пο томе дознајемо да у Христу обитавамо, и Он у нама, што нам је дао од Духа Свога.[2] Α то показујемо својим безгрешним животом. Јер ако је Христос у нама, онда је тело мртво за грех а Дух жив за правду.[3] Све што је Христово, Богочовеково, у телу Цркве постаје Духом Светим наше: и Вечни Живот, и Вечна Истина. и Вечна Правда, и Вечна Љубав, и сав Живот Спасов, и сво Еванђеље Његово, и Крштење, и Васкpceњe, и Вазнесење, и небо, и земља, и сав род људски. Када смо са Христом у Цркви, у телу Његовом богочовечанском, онда је све Његово — наше, на сву вечност наше.[4]

Свети Златоуст благовести: Без Светога Духа ми не можемо припадати Христу, како треба, имати Њега у нама. Α ако имамо Духа Светога, онда припадамо Христу, имамо у себи самога Христа, такмичимо се с анђелима, имамо сва блага. То и значи — умртвити тело, тојест живети вечним животом, још овде на земљи имати залог васкрсења и лако ићи стазом врлине… Живот Духом Светим не покорава се смрти, погубљује и истребљује смрт, и чува бесмртним оне што је добио… Који живи Духом, он је изнад свих страсти, опасности и невоља.[5]

 


НАПОМЕНЕ:

[1] Рм. 8, 9

[2] 1 Јн. 4, 13.

[3] Рм. 8, 10

[4] Рм. 8, 11—13.

[5] тамо, Homil. 13, 8. 9; col. 519. 520.

 

2 Comments

  1. Плирома или пуноћа божанског.

  2. Шта је то плирома