НАСЛОВНА » ПИТАЊЕ ПАСТИРУ, Разно » Дечије питање о Богу

Дечије питање о Богу

Питање:
Мало дете је поставило професору веронауке питање зашто Бог не би могао да буде женско. Не знам како је професор одговорио, али бих волео да ми ви одговорите на питање, јер, искрен да будем, не знам како бих ја одговорио да сам се нашао у таквој ситуацији. Хвала
Aleksandar


Одговор:
Драги Александре, Ако се сећате Господ је одговорио да се у царству Небеском нити жене нити удају, и да се пуноћа човека изражава управо у обожењу као савршеној љубави према свима. Пол је творевина Божија зарад остварења Његове промисли да се напуни земља. Он њега ствара а не потпада под законе свог стварања, или створеног. Анђели небески се не деле на мушко и женско, јер за то не постоји потреба нити је то њихова мисија, или замисао Божија да се у онтолошком свету на тај начин множе. Или друго питање које је врло популарно: може ли Бог да створи камен (физички појам) који не може Сам Он да подигне? Или оно са „коком и јајетом“, шта је старије? Открива се шокантан морфолошки однос када се формом твари условљава Бог, или Биће изван материје. И то се тако теденциозно ради, ради понижења Цркве, а уствари открива се мизерно стање размишљања и поимања вечних истина. Имамо у молитви на крштењу у којој се говори да Бог на „крилима ветра“ (Светог Духа) носи сву твар, а некмо ли тај камен када га неко замишља и више творевине, који у својој суштини не може да постоји. Али људи воле да се реторички играју речима и мислима. Оваплоћени Бог, Бог Логос, Господ наш Исус Христос је мушкарац, зашто и како то је само Његова воља. Он је тај нови Адама који је поебедио сатану и смрт у коју је као човек раније упао. Бог може нешто да буде у људској природи само Својим оваплоћењем, и да је Он изабрао тело жене, оваплоћен би био у жену. Али није. Треба овде да се разуме да ми не можемо методиком и опажањем творевине, па и полова, да условљавамо њихов Узрок. По логичној каузи од узрока се рађају последице, а не обрнуто. Све то што полуписмено мислимо о Богу ми мислимо неким исквареним типом оваплоћења, што је антропоморфизам (када све објашњавамо нашим лимитивним знањем и искуством) , а у отсуству руковођења чињеницом да: „Бога нико никада није видео“, како то нама објављује св. Јован Богослов у свом Еванћељу. Како се Бог никада није оваплотио као женско него само мушко, и како је Његово оваплоћење непоновљиво у домостроју спасења човека, Бог никада не може да се оваплоти као женско. Покушај Булгакова да опише Божанску мудрост као Софију, као неку четврту ипостас Бога Црква осуђује као најгрубљу јерес. Деци је можда тешко да се објасни али да се замишља Бог ван Његовог оваплоћења јесте бесмислен и неразуман покушај. За одрасле врло прелестни покушај. Бога не треба замишљати нити созерцавати у неком завршном исходу, него га треба тржаити у Његовој благодати и даровима који нама даје за одржавање нашег живота вечног. А то се по Откровењу једино налази у Цркви. оЉуба

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *