НАСЛОВНА » Вера и Православље, ПИТАЊЕ ПАСТИРУ » Да ли је Бог један / реинкарнација

Да ли је Бог један / реинкарнација

Питање:
Поштовање пречасним оцима који одговарају на питања, ја их имам неколико, па ако је могуће одговорити.
1. Да ли је Бог један, ја све слушајући наша свештена лица и читајући првенствено Нови Завет, некако то схватрам, јер све монотеистичке вере позивају на мир, љубав, веру и наду…; 2. Реинкарнација да ли је могућа или не, знам да наша Црква и Хришћанство то искључује, али човек се у Хришћанству рађа само за живот вечни, а да ли је могуће да смо ми некад били можда друге монотеистичке вероисповести (Јеврејство или Ислам) , јесте да смо ми сви од Авраама то признајемо сви…бар ја некад имам такав утисак, да некад одем на неко место које раније никад нисам посетио али ми је све познато…и да ли су личности из Библије Енох, Свети пророк Илија и Јован Крститељ, за којег се каже да ће опет доћи да најави долазак Христа, једна те иста личност..можда је ово богохуљење опростите ми ако јесте.
Милош


Одговор:
Драги брате Милоше, Уопште не сумњам да си верник и православни хришћанин. А кад је тако, онда сигурно да ти је познато православно „Вјерују“, Символ вере Православне цркве, чији први члан гласи: Верујем у ЈЕДНОГА Бога Оца, Сведржитеља, Творца неба и земље… И прва Божја заповест говори да је Бог један: Ја сам Господ Бог твој и немој имати других богова…
Дакле, Бог је један и у Њега као једнога Бога верују, како кажеш, све три монотеистичке, једнобожне религије: јудаизам, хришћанство и ислам.
Но, иако све три религије исповедају веру у једнога Бога, разлика ипак постоји. Јудаизам верује у једнога Бога Јахвеа, хришћанство верује у једнога Бога, али у три лица, Оца и Сина и Светога Духа, ислам верује у јендога Бога Алаха и његовог пророка Мухамеда. Што се тиче моралног учења ове три монетеистичке религије и ту постоје разлике. За однос
јудаизма и хришћанства прочитај пажљиво 5, 6 и 7. главу Матејевог
јеванђеља, па ћеш видети како сам Христос упоређује старозаветни и новозаветни морални закон. У исламу постоји џихад, што је неспојиво са хришћанском љубављу према ближњима, па и непријатељима.
Све три монотеистичке религије сматрају Авраама за родоначалника и у новије време постоји чак тенденција уједињавања монотеиста у Аврааму. Нама то није потребно, јер смо уједињени у Христу. Међутим, Бог је говорио и откривао се људима и пре Аврама, од Адама до праведног Ноја. Зато Свети апостол Лука и почиње своје јеванђеље родословом Христовим од Адама, јер Јеванђеље намењује свим људима, за разлику од Матеја, који пише хришћанима из Јудејства, па почиње родослов од Авраама.
Стари народи су веровали у реинкарнацију. И Јеврејима је било познато то уверење. Кад ученици питају Христа, показујући на слепорођеног човека: Ко сагреши, он или родитељи његови, те се роди слеп, Христос се није упуштао у дискусију са апостолима о могућности његовог сагрешења пре рођења, већ је само одговорио: Ни он, ни родитељи његови, него да се јаве дела Божија на њему. Хришћанска црква одбацује учење о реинкарнацији, јер она учи да се човек једном рађа за земаљски живот, а једном крштава за вечни живот. А то што ти се чине нова места познатим, постоји и генетско наслеђе, као што је и наслеђе лика, нарави, па и болести.
Енох, Илија, Јован Крститељ су јединствене, непоновљиве личности, а што Енох и Илија нису умрли физичком смрћу и што им је Бог одредио мисију пред други долазак Христов, то је и ради нас, да препознавши њих, препознамо и време уочи Христовог доласка као Судије.
Созерцање и благе мисли у току Часног и великог поста жели ти, уз
срдачан поздрав, твој о. Душан

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *