НАСЛОВНА » БИБЛИОТЕКА, Духовно уздизање » ЧУВАЈТЕ ДУШУ!

ЧУВАЈТЕ ДУШУ!

 

ЧУВАЈТЕ ДУШУ!
Разговори са Старцем Пајсијем Светогорцем о спасењу у савременом свету
 

 
ИСКУШЕЊА У НАШЕМ ЖИВОТУ – „ПРОЂОСМО КРОЗ ОГАЊ И ВОДУ…“
 
Кроз бол нас посећује Христос
 
Човек који не пролази кроз искушења, који не жели да трпи бол, да се мучи и злопати, који не жели да га жалосте, или не подноси ни најмањи приговор, већ би само да му је све добро и потаман, налази се изван стварности. „Прођосмо кроз огањ и воду, и извео си нас у одмор“ (Псал. 65, 12), каже Псалмопојац.
Видиш и Пресвета Богородица је трпела бол, зато и нас треба да боли, кад смо већ кренули истим путем, с том разликом што ми, када имамо неку малу муку у овоме животу, плаћамо рачуне и заслужујемо спасење. Али и Христос је на земљу с болом дошао. Сишао је с небеса, оваплотио се, мучио се, био распет. А сада хришћанин посету Христову тако треба да прихвати: заједно с болом. Када човеку дође бол, онда му у посету долази Христос. Али када човек не пролази ни кроз какво искушење, то је као да га је напустио Бог. Нити троши, нити стиче. Говорим, разуме се о човеку који не жели да страда за љубав Христову. Каже ти: „Ја сам здрав, имам добар апетит, једем, све ми је потаман, спокојан сам…“, а не каже чак ни „слава теби Боже“. Кад би бар познао све те благослове Божије, ствари би се некако средиле. „Нисам тога достојан“, треба да каже, „али, пошто сам слаб, Бог ми је тако устројио.“ У житију светог Амвросија се говори како је неки богаташ једном угостио светитеља и његову братију у својој кући. Видећи његово огромно богатство, упита га да ли је икада искусио икакву невољу. „Не, нисам никада“, одговори му он. „Моје богатство се непрестано увећавало, имања су доносила добар приход, немам никаквог бола, нити сам.икада био болестан.“ Тада светитељу потекоше сузе и рече својој братији: „Припремите кола да брзо одемо одавде, јер овога није посетио Бог!“ И тек што су изашли на друм, богаташева кућа пропаде у земљу! Његова срећа значила је заправо да га је Бог напустио.[1]
 


 
НАПОМЕНЕ:

  1. Види: Велики синаксар Православне Цркве, издање Матеја Лангиса, 12 том, Атина 1980, стр. 243-244

9 коментар(а)

Овде напишите коментар уколико желите

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *