NASLOVNA » Apologetika, BIBLIOTEKA » Carstvo Božije i carstvo praznine – Pravoslavlje i duhovnost Nju Ejdža

Carstvo Božije i carstvo praznine – Pravoslavlje i duhovnost Nju Ejdža

U NJU EJDŽ KOŠMARU

Randalu N. Baeru Nju Ejdž je petnaest godina bio ljubav. Kao mlad, zaneo se orijentalnim misticizmom – i tako je počelo. Rođen u prosečnoj američkoj porodici, od oca lekara i majke medicinske sestre, bio je dobro dete, primeran đak i skaut. U ranom pubertetu počeo je da se zanima za istinu i da traži pravu religiju. Razočarao se u jalovi protestantizam i izučavanje Biblije koje nikud ne vodi. “ Kung Fu“, TVserija koju je u to doba gledao, zainteresovala ga je za Daleki Istok. Zašao je u knjižare i počeo da kupuje naslove o jogi, budizmu, zenu, itd. Majka ga je upozoravala, ali je on nije slušao.
Počeo je da puši marihuanu. Jednom prilikom, imao je ocećaj da je soba oko njega iščezla i da se našao u kosmosu izvan prostora i vremena. Telo mu se „proširilo“: on je postao „svetlost“: „Verovao sam da sam postao „bog“ i da sam jedno s kosmosom“. Otkrio je, odmah zatim, knjigu nekog Hila „Misli i bogati se! S mirom u umu“, koju mu je diktirao savet „33 majstora“, duhova s kojima je Hil telepatski opštio. Nije čitao gutao je…
U školi se oduševio izučavanjem religija prirode (indijanskih, naročito); razočaran u zapadnu, tehnološku kulturu, čita Toroa i Vordsvorta, koji peva o svetosti predmeta i prirodnog okruženja. Pušeći marihuanu, Randal često dolazi do „viših stanja svesti“. U koledžu posećuje grupu koja studira orijentalna verska učenja. Tu se bavi meditacijom i čita tekstove o upotrebi halucinogenih droga – Lirija i Hakslija. Odlazi na prvu sesiju nekih Nju Ejdž narkomana, okupljenih pod firmom „Dveri ka Nirvani: trenutno prosvetljenje“; posećuje budističku sektu, peva „lotosovu sutru“ i uživa.
Zatim čita „Setovu knjigu“, ide na „Silvamajnd“ metod kontrole uma, učeći da dijagnostifikuje bolesti nepoznatih ljudi, kontroliše snove, vrši upliv na materiju. To mu polazi za rukom. „Mnogo godina nisam shvatao da satana daje čudesne „darove“ kad se čovek nađe uvučen u Nju Ejdž“, priznaje on u svojoj knjizi („U Nju Ejdž košmaru“). U Americi, smatra Baer, najmanje sedam miliona ljudi veruje „duhovima vodičima“ i koristi Nju Ejdž tehnike za glatko putovanje u večnu smrt. Instruktor Rendalove grupe opštio je čak sa devet duhova, od kojih je jedan „Ajnštajnov“. Baera su vodili duhovi koji su mu se ukazivali kao Indijanac i Indijanka.
Posećujući ašrame i svamije, u planinama Sijera Nevade Rendal sreće grupu „poštenih jogina“, koji su se bavili hata jogom na samorazoran način: neki su bili „fruktarijanci“, jedući samo voće, a drugi su želeli da budu puki „vazduhijanci“, da žive jedino dišući. Satana mu je priredio nekoliko „znaka odozgo“ i „božanskih podudarnosti“, i Baer je stalno verovao da je na putu ka „prosvetlenju“. Zaboravio je, kako sam priznaje, da je satana često maskiran kao angeo svetlosti (2. Kor. 11, 1315). Prošavši kroz indijansku inicijaciju, iskustvo kosmičke svesnosti, on upada u demonsku mrežu “ osvetljene tame“. Pohodeći u Minesoti kurs za holističku medicinu, on uči kako da primenjuje razne tehnike „integracije ličnosti“. Ovom medicinom novodopci privlače mnoge naivne i neupućene.
U Istočnom Teksasu Baer je otvorio ordinaciju holističke medicine upoznajući damu koja vodi Nju Ejdž centar. Zvala se Viki. Ona je, po zapovesti duhova, svom poznaniku odnela neke indijanske kristale da bi s njima meditirao. Počevši da to radi, nesrećni Baer je doživeo silazak svetlosti kao šok i ugledao nekakva čudna bića u biblioteci kristala, od kojih mu jedno kaže da se kristalima služe vanzemaljci koji će uskoro doći da pohode zemlju. Zatim se oženio Viki, i „duhovni medeni mesec“ proveli su u Santa Feu, raju za novodopce. Tu su sreli mnoštvo duhova koji su se predstavljali kao „Mojsije“, „Mocart“, „Uzvišeni majstor Kuthumi“… Oni su im odgovarali na pitanja i punili ih energijom, ulazeći u telo Viki i govoreći kroz nju. Objavili su mu da je on jedan od „izabranika“ koji treba da najavi „Novo Doba jedinstveno za čovečanstvo“. Dolazili su im vanzemaljci, „kosmička braća“, povezana sa velikim „belim bratstvima“ teozofije…
Posle ovog viđenja, Baer tone sve dublje u „paralelni svet“: sa suprugom Viki organizuje „forum za sve izraze duhovnosti“, u kome se vežba mnogo toga, od regresija u prošle živote do kontakata sa NLO. Upoznaje ljude koji su, u dodiru sa idejama Novog Doba, promenili imena i identitete: nekog „Sveca“ i izvesnog „Marka Atlantisa“. „Atlantis“ mu nudi jednu od knjiga koje su diktirali duhovi. To su tzv. „Enohovi ključevi“. Ovo „otkrivenje“ nudilo je pojam „svete nauke“ i zagovaralo upotrebu najsavremenijih tehnologija radi dostizanja „viših stanja svesti“.
Uskoro je sam Baer počeo da piše automatski. Okružio se sa dvanaest kristala, smeštenih ispod jedne omanje piramide. Ušavši u stanje polutransa, doživljavao je da mu se javljaju misli i slike, koje je zatim beležio. Sve što je video, pisao je. Nastala je knjiga „Prozori svetlosti: kvarcni kristali i autotransformacija“, koju je, posle devet meseci Baerovog čekanja, objavio veoma ugledan izdavač. Odmah je postala bestseler. U knjizi je izlagan omiljeni novodopski koncept: „sveta nauka“, koja podrazumeva korišćenje savremenih aparata (lasera, kompjutera i drugih) da bi se tehnološki kontrolisale sile univerzuma.
Baer je osećao da se menja; verovao je da je u opštenju sa „učiteljima mudrosti“ neprestano, i da je u prethodnim životima njegov dom bio zvezda Orion. Pedeset posto novodobaca smatra da su vanzemaljci ili angeli zarobljeni u ljudskih telima, smatra autor knjige „U nju ejdž košmaru“.
Marko Atlantis je obećao da će Randala i Viki upoznati sa „Hristom Majtrejom“, vođom Novog Doba. Susret se zbio u predgrađu Novog Meksika. Majtreja ih uopšte nije zadivio: bio je omalen, bliskoistočnog lica, i nije umeo da im odgovori na pitanja koja su mu postavljali. Baer misli da čak nije bila reč o pravom Majtreji.
Uskoro je Baer dobio svoju vodolijašku viziju: „Hram iscelenja broj jedan“. Dok je komunicirao sa duhovima učiteljima i „Međugalaktičkom svemirskom federacijom“, imao je viđenje velikog kosmičkog broda – hrama, opremljenog supertehnologijama za okultno „buđenje čovečanstva“. Po diktatu „odozgo“, Baer je zapisao poruku: „Sada je stiglo vreme da se podignu hramovi i akademije svetih nauka… Na mnogim nivoima, čovečanstvo se primiče dverima preobražaja koji vode ka Novom Jedinstvenom Svetskom Poretku, epohi trenutnih napredovanja kako u ličnoj čovekovoj svesti, tako i u oblasti visokih tehnologija, o čemu razmišljati oduzima dah…“ Zatim se navodio sudbinski značaj Hrama Iscelenja broj jedan.
Po uzoru na ono što je video u svemirskom brodu, Baer je napravio svoju „sobu uznesenja“. Po njoj su bili geometrijski raspoređeni kristali, na stotine, koji su visili sa plafona i virili iz zidova.
Laseri, magneti, elektronska oruđa, kompjuteri, sprave za ispuštanje aromata bile su tu da pomognu u „stvaranju koncentrisanog energetskog polja ultravisokih frekvencija“. Posebno dizajnirani lajtšou i novodopska muzika trebalo je da izazovu trans kod onoga koji u sobi boravi, dovodeći ga do „viših stanja svesti“. Takođe, Baer je koristio i kasete sa subliminalnim porukama, radi programiranja kako svoje, tako i podsvesti onih koji bi želeli da borave u sobi.
Ugledni izdavač, „Harper end Rou“, izdao je Baerovu drugu knjigu, priručnik „Kristalna veza“. Karijera mu je munjevito napredovala: pojavljivao se u uglednim TVemisijama, vodio kurseve za biznismene, nudio tečajeve holističke medicine, itd. Spolja je izgledao kao uspešan poslovni čovek. On upozorava čitaoce da većina vodolijaških aktivnosti nisu totalitarni kultovi, i da oni koji ih upražnjavaju nisu sektaši u klasičnom smislu reči. Ima ih svuda, uspešni su i nameću svoju paradigmu većini, a da većina to ni ne primećuje.
Uskoro je propovedik „kristalnih vizija“ raskinuo bračnu vezu sa Viki. Bio je previše okupiran svetom duhova da bi dalje mogao da se bavi suprugom. Nije mu se činilo da je to nešto strašno: prema novodopskom moralu, brak je koristan samo dok pomaže uzajamnom duhovnom razvoju.
Baer je, međutim milošću Božjom, shvatio šta radi. Dok je vežbao u „Sobi uznesenja“, doživljavajući svetlost, radost i duhovno zadovoljstvo, neko ga je uveo u tamu iza kulisa „paralelnog sveta“ kome je do tada bez ostatka verovao. I on je ugledao strašna, mračna lica demonska, puna mržnje. Užas ga je ispunio poput sveproždirućeg plamena: izgledalo mu je da taj trenutak nikad neće prestati. Kada se vratio u prvobitno stanje, drhtao je od straha čitavih sedam dana, ne mogavši da se oporavi od onoga što je video… Činilo mu se da ludi. Pa ipak, uskoro se obratio Hrišćanstvu, i počeo da svedoči protiv zabluda Nju Ejdža, čiji je guru svojevremeno bio. Iste nedelje u kojoj je objavio knjigu „U Nju Ejdž košmaru“, Baer je, pod zagonetnim okolnostima, poginuo, sletevši sa puta u Novom Meksiku, gde je držao predavanja o opasnostima Novog Doba… Mnogi smatraju da je to osveta onih sila koje je razobličavanje pogodilo.
U knjizi je dato mnogo podataka o „zaveri Vodolije“ i načinu na koji njeni predstavnici misle i rade. Pre svega, veoma je važno da je ovde u pitanju pokret sa najširom društvenom osnovom, koji nema vidljivih vođa, niti pak jedan centar. Pokret se bavi čitavim nizom pitanja koja muče čovečanstvo, i za svako od njih nudi svoje rešenje. Religija i duhovnost, vlast i politika, obrazovanje, pitanja životne sredine, prava žena, psihologija, umetnost, muzika, zdravstvo, nauka i tehnologija, dijete, briga o deci, ljudski potencijal, sport, kreativnost, ekonomija, društvene promene, međuljudski odnosi, porodica, istraživanja mozga – sve je u igri…
Osnovna ideja novodobaca je, po Baeru, „čovek je božanski i savršen. Svet je božanski i savršen. Kosmos je božanski i savršen.“ Kada dovoljan broj ljudi na planeti dostigne „više stanje svesti“, tada će se desiti skok u carstvo Novog Doba i pobeda Vodolije. Ovo se naziva „sticanjem Hristosvesti“.
„Vodolijine zavere“ ima svuda. U svom istoimenom delu, Merilin Fergason je zapisala:
„Zaverenici Vodolije su svih nivoa obrazovanja i bogatstva, od najnižih do najviših. Oni su i nastavnici i službenici, poznati naučnici, zvaničnici vlade i pisci zakona, umetnici i milioneri, vozači taksija i uglednici, vodeći ljudi u oblasti medicine, obrazovanja, prava i psihologije. Neki su otvoreni u onome što zastupaju, i njihova imena su možda poznata. Drugi ćute i ne otkrivaju da su uvučeni, verujući da će biti mnogo efikasniji ako se ne poistovećuju sa idejama koje su prečesto loše shvaćene“.
Po Baeru, idejama Novog Doba bivaju privučeni različiti ljudi: pobunjenici protiv zapadne tehnokratske kulture, obični ljudi sa psihološkim problemima i stresom, oni povezani sa ezoterijom, veštičarstvom i magijom, nezadovoljnici Hrišćanstvom, oni koji su skloni da „prate trendove“, pubertetlije u potrazi za identitetom, ljudi sa puno novca i vremena koji žele da eksperimentišu, usamljenici koji traže prihvatanje i zajednicu, ljudi željni moći, telesni i duševni bolesnici koji hoće da se iscele.
„Izmenjena stanja svesti“ su veoma važan detalj novodopske ponude koji se nudi svima što pristupaju kao slatki mamac. U toku ovih stanja dolazi tobož do: “ Opštenja sa izvorima univerzalne mudrosti, oslobađanja od psihičkih trauma, dolaska do svojih intuitivnih i kreativnih izvora, razvoja različitih parapsihičkih moći, smanjenja stresa, kontaktiranja svog duha – vodiča, sticanja zdravlja, sreće i napretka, usredsređenosti“… Prilikom postizanja izmenjenih stanja svesti, treba se osloboditi nadzora razuma, “ opustiti se“. Ta vrsta opuštanja i prepuštanja stihiji zla je ono što se mora izbeći po svaku cenu.
To je jedini način da se ne dospe u košmarni lavirint Novog Doba.

Ključne reči:

2 komentar(a)

  1. sestra Rada

    Pomaže Bog draga braćo i sestre u Hristu!
    Zanima me otkud simbol Lobanja i kosti tzv. Adamova glava na zastavi nekih Svetogorsih monaha?
    To jeste ispred nekih kelija?
    Ne želim da se osete nelagodno ljudi koji su tamo ili su bili u isposnicama.
    Volim Svetu Goru i priče Svetogorskih Staraca.
    Ovo pitam jer sam čula da postoji takva zastava ispred vrata nekih kelija?
    Da li je taj simbol Pravoslavan?
    Uz dužno poštovanje i prema našim borcima u Drugom svetskom ratu koji su takođe imali zastavu sa tim simbolom-Za kralja i Otadžbinu.
    Sastradavali su za naš narod.
    Ne znam otkud taj simbol u našoj veri?
    Blagodarim na odgovoru.
    Bog vam dobra dao dobri ljudi !
    Živi i zdravi bili!

    Amin +++

  2. Draga sestro Rado,

    Bog ti pomogao. Adamova glava (grob Adama: http://www.svetazemlja.info/strana_sr.php?strana_id=53 i Golgota: https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%B0 ) odnosno lobanja našeg Praoca se ikonopiše u donjem delu scene Raspeća našeg Gospoda Isusa Hristosa kao Novog Adama tj. Bogočoveka ( https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81%D1%85%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D0%BC ) na koju kaplje Njegova Krv kao čin iskupljenja grehova celog čovečanstva, citiram:

    Jevanđelje po Svetom Apostolu Luki 21 ( http://www.pouke.org/svetopismo/biblija.php?lang=sinod&lang2=&book=42&chap=21 ): 19 „Trpljenjem svojim spasavajte duše svoje.“ tj. „Daj krv, primi Sveti Duh“.

    Adamova lobanja sa ukrštenim kostima se pojavljuje i na Velikoj shimi (Svetogorski monasi nemaju tzv. Malu shimu, već imaju samo ovu pomenutu):

    https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D1%81%D1%85%D0%B8%D0%BC%D0%B0

    Što se tiče zastave nekih Svetogorskih monaha koju si pomenula, mislim da se možda radi o sledećem:

    „But to bring a sword“: Extra Ecclesiam nulla salus („LIBER DE CATHOLICAE ECCLESIAE UNITATE“ by Cyprian of Carthage) => „Live by the sword, die by the sword“: Join, or Die [Psychogeography ($£X MAJIK RITUAL / evoL PsychogeogrAphix 2004), You’re either with us, or against us & Anaconda Plan] => Liberty or Death => Eleftheria i thanatos => Unification or Death; Unity or Death; Death of Tyranny! => Freedom or death => With faith in ‘God’! For King and Fatherland! Freedom or Death! => „Orthodoxy“ or Death)

    http://www.ship-of-fools.com/gadgets/fashion/media/orthodoxy_or_death_t_shirt.jpg

    tj. o raskolništvu koje svoje korene kroz ljudsku istoriju ima u masonštini odnosno u nesrećnom pokušaju da se poveže „prosvetiteljski“ nacionalizam sa Pravoslavljem i stvori monarho-klerikalizam odnosno teokratija.

    S Bogom, a ne slobodno-od-savesti „zidarsko“ zbogom.

Ovde napišite komentar ukoliko želite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *