NASLOVNA » Apologetika, BIBLIOTEKA » Carstvo Božije i carstvo praznine – Pravoslavlje i duhovnost Nju Ejdža

Carstvo Božije i carstvo praznine – Pravoslavlje i duhovnost Nju Ejdža

KURS O ČUDIMA

U SAD je „Kurs o čudima“ najpopularnije „Nju Ejdž evanđelje“, prodato u 500 000 primeraka. Vežbe kursa upražnjavalo je oko 4 miliona ljudi. Kod nas je priručnik „Kursa“ takođe izašao, bez mesta izdavanja i godine izdanja. Prevodioci su bili dr Petar Vasiljević, Miroslava Perišić, Vesna Pavelić i Petar Vujičin. „Kurs“ je u nastavcima štampalo „Treće oko“.
Kurs je našao propagandiste među uglednim Nju Ejdž delatnicima. Jedan od njih je i Tara Sing, Indus koji u SAD živi od 1947, i koji tvrdi da se sa okultnom mudrošću svojevremeno upoznao na Himalajima. Sing je bio prijatelj Oldouza Hakslija, indijskog predsednika Nehrua i bivšeg teozofskog mesije Džidu Krišnamurtija. Sing je napisao mnogo knjiga i snimio videokasete koje hvale učenje „Kursa o čudima“. Na osnovu „Kursa o čudima“ nastala je Fondacija za unutarnji mir, na čijem se čelu nalazi Džudit Skač-Vilson. Ova fondacija širi učenje kursa po čitavom svetu. Pop-psiholog Džerald Džampolski, koji se pojavljuje i na uglednim američkim TV-stanicama, smatra se sledbenikom „Kursa“. Kenet Vapnik, koji za sebe tvrdi da je rimokatolik, takođe je poznat u SAD kao ideolog ove knjige. U jednom intervjuu on, međutim, iskreno priznaje da je sam „Kurs“ nespojiv sa biblijskim hrišćanstvom. Postoje tri glavna razloga. Jedan je ideja „Kursa“ da Bog nije stvorio svet. Drugi je učenje „Kursa“ da Isus nije jedinorodni Sin Božji. Treći podrazumeva stav „Kursa“ da Isus nije stradao i umro za naše grehe.
Kako se „Kurs“ pojavio?
Sredinom šezdesetih, Jevrejka Helen Šekman, ateistički psiholog, profesor državnog univerziteta Njujorka, objavila je da je duh počeo da se javlja, da joj šalje poruke i vizije. „On je rekao da je on Isus“, tvrdi Šekmanova. Ona je poslušala biće koje je nazvala Glas, i dosledno zapisivala njegove poruke. 1975. od ovoga je nastala knjiga.
U SAD popularnost „novog Isusa“ iz „Kursa“ je takva da mnoge liberalne protestantske grupacije (metodisti, episkopalci, čak i izvesni luterani, itd.) koriste tu knjigu kao „duhovni priručnik“. Ona se inače sastoji od teksta novog „otkrivenja“, radne knjige za učenike i priručnika za učitelje.
U čemu je učenje „Kursa“ tuđe Hrišćanstvu?
„Kurs“ tvrdi da je materijalni svet iluzija i da ne postoji materija. Hrišćanstvo kaže da materija nije iluzija, nego tvorevina Božja, prizvana da slavi Svog Tvorca.
„Glas“ je Heleni Šekman rekao da Isus nije „jedini Hrist“, i da je svako od nas „Hrist“. Hrišćanstvo kaže da je Isus jedini Hristos, Spasitelj, i da je on veći od svih, čak i od najvećeg rođenog od žene, Jovana Krstitelja, koji je za sebe rekao da nije Hristos i da je mnogo manji od Onoga Koji će njime biti kršten na Jordanu (Jn. 1, 20).
„Kurs“ uči da Logos nije postao telo, da Hristos nije umro da Krstu za naše grehe, da se čovek sam, svojim delima, može spasiti. Dalje, tvrdi se da su svi ljudi delovi Boga (panteizam). „Isus“ je Šekmanovoj rekao da su svi ljudi „bezgranični poput Boga“. Takođe: „Ime Božje je sveto, ali ništa manje sveto nego vaše.“ Zvati Božje ime znači zvati svoje ime (to jest – “ bićete kao bogovi“, kako je satana rekao Evi u raju). Ovo učenje da je čovek Bog, i da se obraćanje Bogu može smatrati obraćanjem sebi, je – demonska šizofrenija. Ruski apologeta đakon Andrej Kurajev kaže da su studenti psihologije Moskovskog državnog univerziteta šizofreniju definisali stihovima popularne pesme: „Tiho sam sa sobom ja razgovor vodim“. Takvo je molitveno obraćanje „Bogu“, ako je „Bog“ – ja: „Tiho sam sa sobom ja razgovor vodim“… Po „Kursu“, greh je puka „greška“, koja se ispravlja „znanjem“. Gresi su tek „snovi“, rekao je „Isus“ Šekmanovoj.
Ono što sve začinjava je učenje kursa da postoji reinkarnacija.
Šekmanova je od „Isusa“ dobila i novi „Oče naš“, koji joj se učinio toliko lep da je počela da plače „od cpeće“. Evo kako molitva izgleda: „Oče, oprosti nam naše iluzije, i pomozi nam da prihvatimo našu istinsku vezu sa Tobom u kojoj nema iluzija i u koju nikad niko nije mogao ući. Naša Svetost je Tvoja. Čega ima u nama čemu treba oproštaj kad je ono što je Tvoje savršeno? San zaboravnosti je samo naša gotovost da prihvatimo Tvoje praštanje i Tvoju ljubav. Ne čudimo se iskušenjima, jer iskušavanje Tvojega Sina nije Tvoja volja. I da usvojimo samo Ono što si nam dao i da primimo u um svoj koji Ti voliš. Amin!
Jasno je da je jedan od saveta novojavljenog „Isusa“ da sve što smo do sada znali (naročito o Hrišćanstvu) treba „zaboraviti“. Posle pravog „Oče naša“ ovaj novi da se usvojiti jedino ako zaboravimo Hristov „Oče naš“, što ne dao Bog.
Kursisti tvrde da „Kurs“ nije antihrišćanski. Džon Makri, učitelj kursa iz Indijanopolisa, kaže da ovo nije „antireligijska knjiga“. Sam Makri ima ovakav religijski stav: „Bog je u svemu što vidim jer je Bog u mom umu“.
Kad se sve ovo zna, pravoslavnom Hrišćaninu postaje jasno da je „Kurs o čudima“ pisan po diktatu onog istog „lažova i oca laži“ koji već vekovima vodi rat protiv Boga i ljudi.

Ključne reči:

2 komentar(a)

  1. sestra Rada

    Pomaže Bog draga braćo i sestre u Hristu!
    Zanima me otkud simbol Lobanja i kosti tzv. Adamova glava na zastavi nekih Svetogorsih monaha?
    To jeste ispred nekih kelija?
    Ne želim da se osete nelagodno ljudi koji su tamo ili su bili u isposnicama.
    Volim Svetu Goru i priče Svetogorskih Staraca.
    Ovo pitam jer sam čula da postoji takva zastava ispred vrata nekih kelija?
    Da li je taj simbol Pravoslavan?
    Uz dužno poštovanje i prema našim borcima u Drugom svetskom ratu koji su takođe imali zastavu sa tim simbolom-Za kralja i Otadžbinu.
    Sastradavali su za naš narod.
    Ne znam otkud taj simbol u našoj veri?
    Blagodarim na odgovoru.
    Bog vam dobra dao dobri ljudi !
    Živi i zdravi bili!

    Amin +++

  2. Draga sestro Rado,

    Bog ti pomogao. Adamova glava (grob Adama: http://www.svetazemlja.info/strana_sr.php?strana_id=53 i Golgota: https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%B0 ) odnosno lobanja našeg Praoca se ikonopiše u donjem delu scene Raspeća našeg Gospoda Isusa Hristosa kao Novog Adama tj. Bogočoveka ( https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81%D1%85%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D0%BC ) na koju kaplje Njegova Krv kao čin iskupljenja grehova celog čovečanstva, citiram:

    Jevanđelje po Svetom Apostolu Luki 21 ( http://www.pouke.org/svetopismo/biblija.php?lang=sinod&lang2=&book=42&chap=21 ): 19 „Trpljenjem svojim spasavajte duše svoje.“ tj. „Daj krv, primi Sveti Duh“.

    Adamova lobanja sa ukrštenim kostima se pojavljuje i na Velikoj shimi (Svetogorski monasi nemaju tzv. Malu shimu, već imaju samo ovu pomenutu):

    https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D1%81%D1%85%D0%B8%D0%BC%D0%B0

    Što se tiče zastave nekih Svetogorskih monaha koju si pomenula, mislim da se možda radi o sledećem:

    „But to bring a sword“: Extra Ecclesiam nulla salus („LIBER DE CATHOLICAE ECCLESIAE UNITATE“ by Cyprian of Carthage) => „Live by the sword, die by the sword“: Join, or Die [Psychogeography ($£X MAJIK RITUAL / evoL PsychogeogrAphix 2004), You’re either with us, or against us & Anaconda Plan] => Liberty or Death => Eleftheria i thanatos => Unification or Death; Unity or Death; Death of Tyranny! => Freedom or death => With faith in ‘God’! For King and Fatherland! Freedom or Death! => „Orthodoxy“ or Death)

    http://www.ship-of-fools.com/gadgets/fashion/media/orthodoxy_or_death_t_shirt.jpg

    tj. o raskolništvu koje svoje korene kroz ljudsku istoriju ima u masonštini odnosno u nesrećnom pokušaju da se poveže „prosvetiteljski“ nacionalizam sa Pravoslavljem i stvori monarho-klerikalizam odnosno teokratija.

    S Bogom, a ne slobodno-od-savesti „zidarsko“ zbogom.

Ovde napišite komentar ukoliko želite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *