NASLOVNA » Apologetika, BIBLIOTEKA » Carstvo Božije i carstvo praznine – Pravoslavlje i duhovnost Nju Ejdža

Carstvo Božije i carstvo praznine – Pravoslavlje i duhovnost Nju Ejdža

NOVA RELIGIJA ZA NOVO ČOVEČANSTVO

Ekumenski pokret je nastao krajem XIX i početkom XX veka, pre svega među protestantima, kao izraz želje da se ponovo sjedine razdeljeni hrišćani. Jedna Sveta, Saborna i Apostolska Crkva od Istoka pridružila se ekumenskom pokretu preko pomesnih Crkava u nadi da će hrišćanima Zapada pomoći da nađu Crkvu Boga Živoga, koja je već dve hiljade godina blagodatno prisutna u istoriji čovečanstva. Ugledni teolozi (od vladike žičkog Nikolaja Velimirovića, preko oca Georgija Florovskog do oca Aleksandra Šmemana) delatno su svedočili o spasenju koje se Bogom daje kroz Pravoslavnu Crkvu, nastojeći da rimokatolicima i protestantima objasne dubine „vere jednom predate Svetima“ (Jud. 3), za koju se na Istoku stolećima živelo i umiralo da bi se živelo večno. Na nesreću, ekumenizam je sve više postajao sinonim za izdaju Hrista, površan pristup Svetom Pismu i Svetom Predanju, razne sinkretističke eksperimente, koji su se na kraju pretvorili u stremljenje ka stvaranju svetske “ NADRELIGIJE“.
Videvši da je zaista tako, Jerusalimska, Gruzinska i Bugarska Crkva napustile su jednu od glavnih ekumenističkih organizacija – Svetski Savez Crkava, a na skupu u Solunu u aprilu 1998. i ostale Pomesne Crkve izrazile su ozbiljnu zabrinutost zbog sve većeg udaljavanja učesnika ekumenskog pokreta iz inoslavnih sredina od Hrista i hrišćanskih izvora (počev od prakse ženskog sveštenstva pa sve do opravdavanja polnih izopačenosti).
Međutim, ekumenizam nastavlja da postoji. Nekoliko tekstova koji predstoje nude pravoslavni pogled na sinkretističku tezu da „svi putevi vode Bogu“.
Članak sveštenika Timoteja Seljskog o duhovnoj celomudrenosti daje osnove za razmišljanje o načinu na koji treba stupati u dodir sa inoslavnima.
Tekst Mihaila Verla govori o tipičnom Nju Ejdž događaju – „Parlamentu svetskih religija“ održanom u Čikagu 1993, a Ljudmila Perepjelkina piše o paganizmu u Svetskom savetu crkava.

Ključne reči:

2 komentar(a)

  1. sestra Rada

    Pomaže Bog draga braćo i sestre u Hristu!
    Zanima me otkud simbol Lobanja i kosti tzv. Adamova glava na zastavi nekih Svetogorsih monaha?
    To jeste ispred nekih kelija?
    Ne želim da se osete nelagodno ljudi koji su tamo ili su bili u isposnicama.
    Volim Svetu Goru i priče Svetogorskih Staraca.
    Ovo pitam jer sam čula da postoji takva zastava ispred vrata nekih kelija?
    Da li je taj simbol Pravoslavan?
    Uz dužno poštovanje i prema našim borcima u Drugom svetskom ratu koji su takođe imali zastavu sa tim simbolom-Za kralja i Otadžbinu.
    Sastradavali su za naš narod.
    Ne znam otkud taj simbol u našoj veri?
    Blagodarim na odgovoru.
    Bog vam dobra dao dobri ljudi !
    Živi i zdravi bili!

    Amin +++

  2. Draga sestro Rado,

    Bog ti pomogao. Adamova glava (grob Adama: http://www.svetazemlja.info/strana_sr.php?strana_id=53 i Golgota: https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%B0 ) odnosno lobanja našeg Praoca se ikonopiše u donjem delu scene Raspeća našeg Gospoda Isusa Hristosa kao Novog Adama tj. Bogočoveka ( https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81%D1%85%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D0%BC ) na koju kaplje Njegova Krv kao čin iskupljenja grehova celog čovečanstva, citiram:

    Jevanđelje po Svetom Apostolu Luki 21 ( http://www.pouke.org/svetopismo/biblija.php?lang=sinod&lang2=&book=42&chap=21 ): 19 „Trpljenjem svojim spasavajte duše svoje.“ tj. „Daj krv, primi Sveti Duh“.

    Adamova lobanja sa ukrštenim kostima se pojavljuje i na Velikoj shimi (Svetogorski monasi nemaju tzv. Malu shimu, već imaju samo ovu pomenutu):

    https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D1%81%D1%85%D0%B8%D0%BC%D0%B0

    Što se tiče zastave nekih Svetogorskih monaha koju si pomenula, mislim da se možda radi o sledećem:

    „But to bring a sword“: Extra Ecclesiam nulla salus („LIBER DE CATHOLICAE ECCLESIAE UNITATE“ by Cyprian of Carthage) => „Live by the sword, die by the sword“: Join, or Die [Psychogeography ($£X MAJIK RITUAL / evoL PsychogeogrAphix 2004), You’re either with us, or against us & Anaconda Plan] => Liberty or Death => Eleftheria i thanatos => Unification or Death; Unity or Death; Death of Tyranny! => Freedom or death => With faith in ‘God’! For King and Fatherland! Freedom or Death! => „Orthodoxy“ or Death)

    http://www.ship-of-fools.com/gadgets/fashion/media/orthodoxy_or_death_t_shirt.jpg

    tj. o raskolništvu koje svoje korene kroz ljudsku istoriju ima u masonštini odnosno u nesrećnom pokušaju da se poveže „prosvetiteljski“ nacionalizam sa Pravoslavljem i stvori monarho-klerikalizam odnosno teokratija.

    S Bogom, a ne slobodno-od-savesti „zidarsko“ zbogom.

Ovde napišite komentar ukoliko želite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *